ghalishoeigolbarg

خوی به عنوان شهر ملی قالی‌ماهی انتخاب شد

0 گؤروش
یازار:‌

خوی به عنوان شهر ملی قالی‌ماهی انتخاب شد



خوی به عنوان شهر ملی قالی‌ماهی انتخاب شد
گروه استان‌ها ـ نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: شهر خوی به عنوان شهر ملی قالی‌ماهی، به شورای عالی سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد شد و مورد موافقت قرار گرفت.
عادل نجف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و همچنین قوانین برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، که در آن بر ایجاد شهرهای صنایع دستی و تامین زیرساخت‌های شهرها و روستاهای صنایع دستی تاکید شده است، شهر خوی به عنوان شهر ملی قالی‌ماهی، به آن شورا پیشنهاد شد.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به عزم جدی وزارت میراث فرهنگی در برندسازی و ایجاد فضای بازار و ثبت جهانی داشته‌های ایران اسلامی، فرش جزو صنایع دستی پرافتخار کشورمان به شمار می‌رود.


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در خوی 10 درصد از مردم در کار قالی‌بافی مشغول هستند افزود: برند قالی ریزبافت ماهی خوی جزو برندهای ثبت شده این شهر است و به همت معاونت میراث فرهنگی، به زودی بحث تبدیل و برندسازی و جهانی شدن شهر خوی به نام فرش ریزماهی، ثبت نهایی می‌شود.


وی بیان کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده در حوزه اجرایی و همچنین همت شورای شهر و شهرداری خوی، مقدمات اصلی برای آموزش، ترویج، حفظ و نگهداری فرش ریزبافت خوی انجام می‌شود.


نجف‌زاده اظهار داشت: در سفر آینده رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی نیز یکی از مطالبات جدی از وی، ایجاد بازارچه اختصاصی فرش ماهی خوی و همچنین نمایشگاه و تاسیس موزه اختصاصی فرش خوی خواهد بود.



فرش "افشار تکاب" پس از 8سال ثبت جهانی شد


وی تاکید کرد: بی‌تردید فرش دستباف خوی تاکنون به جایگاه واقعی خود نرسیده است و پس از ایجاد بازارچه دائمی فرش ماهی و نمایشگاه دائمی آن، در موضوع تجاری‌سازی آن اقدام می‌شود.


آردینی اوخو
چهارشنبه 24 آذر 1400
بؤلوملر :

امضاهای طلایی در صادرات فرش‌های دستباف تمام‌ابریشم برچیده شد

0 گؤروش
یازار:‌

به منظور صیانت از هنر- صنعت فرش دستباف؛

امضاهای طلایی در صادرات فرش‌های دستباف تمام‌ابریشم برچیده شد


قالیشویی شرق تهران


تهران- ایرنا- برخی با استفاده از امضاهای طلایی، فرش‌های تقلبی یا غیرایرانی را به‌ جای فرش‌های دستباف تمام‌ابریشم روانه اروپا می‌کردند که با حذف این امضاها از این سوء استفاده جلوگیری شد.


«فرح‌ناز رافع» رییس مرکز ملی فرش ایران امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا در این زمینه توضیح‌داد: صادرکنندگان فرش‌های دستباف تمام ابریشم به‌منظور استفاده از قانون معافیت پرداخت حقوق گمرکی به میزان هشت درصد ارزش کالا، ملزم به ممهور کردن اوراق صادراتی خود به مُهری هستند که در اداره گمرکات اروپا ثبت می‌شود و به «مهر بروکسل» شهرت دارد.


وی اظهار داشت: با توجه به احتمال ارائه اظهارنامه‌های غیرواقعی و در برخی موارد فرش‌های اظهار شده که در ایران نبوده یا اصالت ایرانی نداشته است، صدور این گواهی تایید موجب ایجاد فضای امضای طلایی برای برخی کارشناسان و حتی رییس مرکز می‌شد.


رافع گفت: در برخی موارد حتی کالا در ایران وجود نداشت و اصلا مشخص نبوده که کالا چه هست، اما تاییدیه یاد شده را دریافت می‌کرد و چنین سوء استفاده‌هایی به‌شدت بازار فرش تمام ابریشم ایرانی را در اتحادیه اروپا تحت تاثیر منفی خود قرار داد.


رییس مرکز ملی فرش تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پس از بررسی و کارشناس، به‌منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه و حمایت از هویت و اصالت فرش دستباف ایرانی، مقرر شد تایید اصالت فرش‌های ابریشم صادراتی ابتدا توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام شود و سپس مورد تایید این مرکز قرار گیرد.


به گزارش ایرنا، مطابق آمارها، در سال ۲۰۱۹ بیش از یک میلیارد دلار فرش دستباف در مبادلات جهانی به کشورهای مختلف صادر شد. در این میان جمهوری اسلامی ایران سهم ۷.۹ درصدی از مجموع صادرات فرش دستباف را به خود اختصاص داد.


از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف در کشور تولید شده است. این آمار در هم‌سنجی با پارسال رشدی حدود ۱۰ درصدی نشان می‌دهد.


آردینی اوخو
یکشنبه 21 آذر 1400
بؤلوملر :

شهرت دست‌بافته‌های فارس در بازار اروپا به واسطه قالی قشقایی

0 گؤروش
یازار:‌

/آشنایی با دست‌بافته‌های ایران
شهرت دست‌بافته‌های فارس در بازار اروپا به واسطه قالی قشقایی



ایسنا/خراسان رضوی فرش دست‌بافت ایرانی همیشه شهره جهان بوده و هنوز هم طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. همچنین فرش ایرانی در افسانه‌ها و داستان‌ها نشان از حسن سلیقه و ثروت است.

البته شناخت ما ایرانی‌ها به وسطه اینکه فرش‌های دست‌بافت ایرانی که بخشی از فرهنگ و سنت ماست، همیشه در دسترسمان بوده کمتر است و باید برای شناخت بیشتر این فرهنگ اصیل بیشتر تلاش و مطالعه کنیم.

عبدالله احراری، عضو انجمن علمی فرش ایران، در گفت‌وگو با ایسنا به معرفی قالی‌های قشقایی فارس پرداخت و اظهار کرد: ایل قشقایی یکی از بزرگ‌ترین قبایل عشایری ایران است که در منطقه وسیعی در شمال غربی شیراز اسکان دارند و دست‌بافته‌های آن بسیار محبوب است. فرش قشقایی عمدتا توسط زنان بافته می‌شود و تار و پود و پرز فرش قشقایی از پشم است. گره کاربردی بافنده قشقایی گره سنه است اما برخی از قبایل آن از گره قیوردز نیز استفاده می‌کنند.

وی در خصوص رنگ‌ و طرح فرش‌های قشقایی ادامه داد: رنگ‌های مسلط بر قالی قشقایی قرمز، قهوه‌ای متمایل به قرمز و آبی و کرم است. فرش قشقایی معمولا دارای ترنج بوده و زمینه فرش با اشکال هندسی که بسیار ماهرانه کنار هم قرار داده می‌شود، پوشیده شده است. ممکن است نقوش حیوانی و نباتی از قبیل سگ، پرنده، گلبرگ، گل تزئینی، شاخ قوچ و در مواردی ستاره نیز در طرح فرش قشقایی وجود داشته باشد.

شهرت دست‌بافته‌های استان فارس در بازار اروپایی به واسطه قالی قشقایی

عضو انجمن علمی فرش ایران خاطرنشان کرد: به لحاظ کیفیت بهترین دست‌بافته‌های عشایری استان فارس مربوط به ایل قشقایی است. از عمده‌ترین ویژگی‌ قالی‌های قشقایی می‌توان به این مورد اشاره کرد که به استثناء گبه که چند پود است، باقی دست‌بافته‌های قشقایی ۲ پود و عمده پود مصرفی آن نیز بنفش رنگ است.

احراری اضافه کرد: به غیر از ۲ طایفه دره‌شوری و کشکولی که از گره فارسی استفاده می‌کنند، باقی طوایف از گره ترکی در دست‌بافته‌های خود استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از نقوش اشکالی(متن فرش پر از خورده و ریزه نقشه)، نقوش منتظم(ماهی درهم، مازه و محرمات) و نقوش خاص(نقشه وزیر مخصوص و گبه‌های شیری شیراز) از دیگر ویژگی‌های فرش‌های این منطقه است. رنگ‌بندی فرش‌های قشقایی نیز روشن و شفاف است و بین هشت تا ۱۲ رنگ تنوع دارد. تولید فرش‌ها در اندازه‌های کوچک پارچه از دیگر ویژگی‌های فرش‌های قشقایی است.

عضو انجمن علمی فرش ایران بیان کرد: دست‌بافته‌های قشقایی اعم از قالی‌ها و گبه‌های متنوع قشقایی در بازار داخلی و خارجی از استقبال بسیار خوبی برخوردار است. دست‌بافته‌های این منطقه در بازار اروپایی جایگاه خاصی دارد و داخل کشور نیز بسیار مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

شهرت دست‌بافته‌های استان فارس در بازار اروپایی به واسطه قالی قشقایی

احراری اظهار کرد: قالی قشقایی دارای تنوع طرح است و از مواد اولیه خوب در بافت آن استفاده می‌شود. عمدتا با رنگ‌های طبیعی رنگرزی و در گروه دست‌بافته‌های عشایری تقسیم‌بندی می‌شود. این قالی‌ها در اکثر کشورها خرید و فروش می‌شود.

وی اضافه کرد: قالی‌های قشقایی در سایزهای مختلفی بافته می‌شود؛ با اینکه در گذشته در سایزهای کوچک پارچه بافته می‌شد اما در حال حاضر این دست‌بافته‌ها در اندازه‌‎های ۶، ۹ و ۱۲ متر آن هم در تعداد بالا تولید می‌شوند.

عضو انجمن علمی فرش ایران در خصوص مواد اولیه‌ای که در فرش‌های قشقایی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: مواد اولیه دست‌بافته‌های قشقایی می‌تواند ۱۰۰ درصد پشمی و یا پشمی پنبه‌ای باشد. البته اخیرا تولیدکنندگان و بافندگان فرش در این منطقه در مواردی محدود به تولید فرش‌هایی با ابریشم نیز می‌پردازند.

شهرت دست‌بافته‌های استان فارس در بازار اروپایی به واسطه قالی قشقایی


احراری بازار شیراز و بازار تهران را مهم‌ترین بازارهای داخلی فروش فرش قشقایی معرفی کرد و ادامه داد: البته در سایر کلان‌ شهرهای ایران و تمام فروشگاه‌ها می‌توان فرش‌ها و قالی‌های قشقایی را دید.

آردینی اوخو
چهارشنبه 17 آذر 1400
بؤلوملر :

فرشبافان؛ پیشتازان مشاغل خانگی در زنجان

0 گؤروش
یازار:‌

فرشبافان؛ پیشتازان مشاغل خانگی در زنجان


قالیشویی سلیمان خاطر

ایسنا/زنجان مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: قالی‌باف و بافنده تابلوفرش بیشترین متقاضی را در بین رسته‌های اعلامی برای استان زنجان دارد.



لیلا اجلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رسته بافنده فرش و تابلوفرش در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی، اظهار کرد: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند و بی‌نظیر بوده و طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و نیز رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.


وی افزود: بر اساس آمار اعلامی از سازمان صمت استان، زنجان بیش از ۶۰ هزار بافنده فرش دستباف دارد و در سال بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع فرش توسط قالی‌بافان استان بافته می‌شود که بیش از ۴۳ درصد تولیدات فرش دستباف زنجان نیز شامل فرش پشمی درشت‌بافت است.



این مسئول با اشاره به رسته‌های این طرح، ادامه داد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز است.


اجلی با بیان اینکه قالی‌باف و بافنده تابلوفرش بیشترین متقاضی را در بین رسته‌های اعلامی برای استان زنجان دارد، تصریح کرد: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.


گل فروشی غرب تهران

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان یادآور شد: بیشترین متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان را زنان تشکیل می‌دهند؛ به طوری که تاکنون ۶۵۵ اتصال به بازار در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان انجام شده که شامل اتصال ۴۶۸ زن و ۱۸۷ مرد به بازار فروش محصولات تولیدی اس

آردینی اوخو
دوشنبه 15 آذر 1400
بؤلوملر :

۳۵۰ قالی باف زنجانی به صندوق بیمه عشایر و روستایی معرفی شدند

0 گؤروش
یازار:‌

مدیر اداره فرش زنجان:

۳۵۰ قالی باف زنجانی به صندوق بیمه عشایر و روستایی معرفی شدند

بهترین قالیشویی تهران از نظر مردم

زنجان- مدیر اداره فرش سازمان صمت زنجان گفت: استقبال قالی بافان از بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان مطلوب نیست و طی هشت ماه امسال ۳۵۰ قالی باف در استان زنجان به صندوق بیمه عشایر معرفی شدند.


محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان ۶۰ هزار بافنده قالی دارد، گفت: از این تعداد تنها پنج هزار نفر بیمه تامین اجتماعی هستند و این اصلا خوب نیست.


وی به بیمه صندوق عشایر و روستایی اشاره کرد و ابراز داشت: طی هشت ماه امسال ۳۵۰ قالی باف در استان زنجان برای بیمه شدن به صندوق بیمه عشایر و روستایی معرفی شدند.


مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه تامین اجتماعی در استان نسبت به بیمه قالی بافان کم کاری می کند، گفت: تامین اجتماعی استان در بیمه کردن قالی بافان اعتباری تخصیص نمی‌دهد و این بزرگترین ظلم در حق قالی بافان است چرا که سختی کار قالی بافان زیاد است.


جعفری با بیان اینکه قالی بافان در استان زنجان می‌توانند به سازمان بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه کرده و بیمه شوند، تاکید کرد: بیمه عشایری برای بیمه کردن فرشبافان به عنوان جایگزین پیشنهاد شده ولی استقبال از سوی قالی بافان آن طور که باید مطلوب نیست.


وی با بیان اینکه بیمه عشایری به دلیل نداشتن دفترچه درمانی و شرایط بازنشستگی باعث شده تا قالی بافان از این بیمه استقبال نکنند، افزود: باید در استان زنجان قالی بافان واقعی بیمه شده و از خدمات لازم استفاده کنند.


مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی استان باید در تحت پوشش قرار دادن قالی بافان مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

آموزشگاه آنلاین خیاطی


آردینی اوخو
یکشنبه 14 آذر 1400
بؤلوملر :

سفارش آنلاین قالیشویی در تهران

0 گؤروش
یازار:‌

سفارش آنلاین قالیشویی در تهران

قالیشویی عباس آباد

خبر آنلاین

قالیشویی آنلاین مهباف یکی از معتبرترین قالیشویی های تهران است که عضو رسمی اتخادیه قالیشویان تهران می باشد. قالیشویی مهباف آماده ارائه خدمات قالیشویی به صورت ۲۴ ساعته و در تمام ایام روز هفته است.


سرویس دهی قالیشویی مهباف به صورت مسقف و ایمن در سراسر تهران انجام می شود. شما نیز می توانید همین حالا از طریق ثبت سفارش آنلاین قالیشویی در تهران از خدمات قالیشویی مهباف بهره مند شوید.


با پیشرفت تکنولوژی که اکثر کسب و کارها به سمت آنلاین شدن رفته اند و در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، قالیشویی مهباف در تهران نیز بستری را فراهم کرده است تا مشتریان عزیز بتوانند به صورت آنلاین ثبت سفارش قالیشویی کنند. با استفاده از خدمات آنلاین قالیشویی مهباف شما به صورت آنلاین و در تمامی ساعات شبانه‌ روز و در تمامی ایام هفته می‌توانید نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید.


قالیشویی غرب تهران

منطقه غرب تهران به بخش بزرگی از جمعیت تهران بزرگ دسترسی دارد و تعداد زیادی ساختمان و برج در این منطقه وجود دارد، جمعیت زیاد این منطقه طبیعتا به خدمات قالیشویی غرب تهران نیاز دارند، که قالیشویی آنلاین مهباف در غرب تهران این خدمات را به مردم عزیز این منطقه ارائه می کند.


در قالیشویی آنلاین مهباف برای شستشوی فرش ها از مواد شوینده درجه یک و استاندارد استفاده می شود که موجب بهبود خدمات قالیشویی غرب تهران (مهباف) شده است. قالیشویی آنلاین مهباف به شما این اطمینان را می دهد که فرش های شما را به صورت کاملا استاندارد و اصولی می شوید و بدون هیچگونه نقصی تمیز و لول شده تحویل می دهد.


بهترین قالیشویی غرب تهران

اگر ساکن غرب تهران هستید و به دنبال بهترین قالیشویی غرب تهران هستید، قالیشویی آنلاین مهباف بهترین گزینه برای شماست. قالیشویی مهباف با ارائه خدمات آنلاین ۲۴ ساعته در سرتاسر تهران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.


قالیشویی جنوب تهران

قالیشویی جنوب تهران یکی از شعب قالیشویی مهباف است که از تخصصی ترین قالیشویی‌های سطح تهران است. قالیشویی مهباف در جنوب تهران با ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود توانسته به محبوبیت زیادی در بین مردم دست پیدا کند.


کیفیت خدمات و قیمت مناسب از از ویژگی‌های بارز این مجموعه است. اگر قصد دارید تا در محدوده زندگی خود در جنوب تهران، قالیشویی معتبری پیدا کنید، می توانید به قالیشویی مهباف اعتماد کنید.


برای شستشوی فرش های خود می توانید از خدمات هر کدام از قالیشویی های جنوب تهران استفاده کنید، اما توصیه ما انتخاب بهترین هاست. لذا به شما مجموعه مهباف را معرفی می کنیم.


قالیشویی شرق تهران

قالیشویی شرق تهران با امکان شستشوی فرش با دستگاه ها و مواد شوینده استاندارد و نیز به کار گیری نیرو های مجرب، آماده خدمت رسانی در تمامی محله های شرق تهران است. تعرفه قالیشویی مهباف طبق نرخ اتحادیه است و خدمات قالیشویی مهباف در شرق تهران را در قالیشویی ارزان قیمت شرق تهران تجربه کنید.


سفارش آنلاین قالیشویی در تهران


ویژگی های یک قالیشویی خوب

فرش های ماشینی و دستبافت جداگانه شسته می شوند.

شستشوی فرش ها به وسیله آب کر و چاه انجام می شود.

فرش ها نهایتا ۴۸ ساعت پس از گرفتن از مشتری به مشتری تحویل داده می شوند.

میزان پوسیدگی فرش پیش از آغاز شست و شو بررسی می شود و به مشتری اطلاع داده می شود.

به کارگیری نیروی متخصص جهت بهبود کیفیت کارها

هزینه ها مطابق تعرفه اتحادیه قالیشویی است.

استفاده از دستگاه های مدرن و استاندارد برای شستشوی فرش

استفاده از مواد شوینده استاندارد و مناسب

بسته پذیرایی مراسم ختم

قالیشویی خوب از از اتحادیه قالیشویان مجوز دارد

آردینی اوخو
چهارشنبه 10 آذر 1400
بؤلوملر :