ghalishoeigolbarg

چگونه می توان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟

0 گؤروش
یازار:‌

چگونه می توان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟

قالیشویی رسالت

جام جم آنلاین

چند روز پیش با چند تا از همکارها در اتحادیه قالی شویی اصفهان بودیم که آقا و خانم محترمی بسیار ناراحت وارد شدند و با فاکتوری که بدست داشتند درخواست شکایت کردند و... کنجکاو شدیم که بفهمیم جریان چیه؟ بعد از کمی صحبت مشخص شد،‌ که فرش دستبافت آنها که جز فرش های نفیس هم بوده، را برای تمیز کردن و شستشو به واحد قالیشویی داده بودند ولی متاسفانه بر اثر شستشوی غیر تخصصی، رنگ فرش خراب شده بود، ومشتری نیز با نشان دادن عکس از فرش آسیب دیده درخواست شکایت از آن واحد قالیشویی داشت، هم چنین معلوم شد که برای انجام این کار پول بیشتری نسبت به قیمت قالیشویی در اتحادیه هم از مشتری گرفته شده بود.


چگونه می توان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟

در ادامه سوالی برامون پیش اومد، که راه های اعتماد به یک قالیشویی خوب چیه ؟ اصلا از کجا باید بفهمیم که فرش ها رو به کدام قالیشویی بدهیم؟

در ادامه نزد یکی از مراکز خوشنام و بهترین قالیشویی در اصفهان ، قالیشویی همیشه تمیز رفتیم ودر رابطه با اینکه چگونه میتوان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟ گفتگویی را ترتیب دادیم و ۳ راهکار را برای شما خواهیم گفت که با دانستن آنها به راحتی میتوانید برای شستشوی فرش خود اقدام کنید.

(1اولین راهکار ، دانستن این مورد است که آیا آن واحد قالیشویی دارای جواز و پروانه کسب از اتحادیه قالیشویی هست یا نه ؟ که می توان با جستجو در سایت اتحادیه قالیشویی اصفهان ، و یا تماس با تلفن 03132214298 بفهمیم که قالیشویی مورد نظر آیا جواز دارد یا خیر؟ و فریب بسیاری از قالیشویی غیر معتبر بخصوص در روزهای پایانی سال را نخوریم ، زیرا اگر فرش شما از جانب قالیشویی دچار آسیب شد ولی آن مرکز قالیشویی بدون جواز باشد ، اتحادیه هیچ مسئولیتی ندارد و نمی تواند مشکل شما را پیگیری کند . متاسفانه فعالیت واحدهای غیرقانونی قالیشویی ساختار کیفیت و قیمت قالیشویی را مختل کرده اند و مشکلات بسیاری را برای مشتریان اصفهانی بوجود می آورند واینها خود سبب بی اعتمادی مشتری نسبت به کل فعالیت قالیشویی ها شده است ، پس مشتری باید حتما به واحد قالیشویی دارای جواز مراجعه کند که در اثر هرگونه بی مسئولیتی قالیشویی ، اتحادیه می تواند از حقوق مشتری دفاع کند.

2) خوشنام بودن قالیشویی : در ادامه مدیر قالیشویی همیشه تمیز، اشاره کردند که مردم باید برای شستشوی فرش ( شستشوی فرش دستبافت یا شستشوی فرش ماشینی ) که جز کالای باارزش به حساب می آید ، به مراکز تخصصی وخوشنام قالیشویی مراجعه و ثبت سفارش کنند و حتی از آن واحد قالیشویی مجاز ، در خواست فیلم وعکس از چگونگی خدمات شستشو و نیز فضای کارخانه قالیشویی کرده تا بتوانید انتخاب بهتری برای شستشوی فرش داشته باشید ، زیرا یک قالیشویی خوب در اصفهان ، حتما شفافیت در کار را جز اولویت های خود میداند و هیچ مانعی نمی بیند که بخواهد از نشان دادن فضای شستشو ونحوه کار ممانعت کند وحتی استقبال هم خواهد کرد و در این صورت مشتری نیز براحتی اعتماد می کند.

3) راهکار سوم زمان تحویل فرش به واحد قالیشویی می باشد که هر مشتری باید بداند که برای تحویل فرش ارائه فاکتور رسمی از سمت قالیشویی الزامی هست و حتما باید فرش در موقع تحویل توسط کارمندان قالیشویی ، کارشناسی شود وحتما مشخصات متراژ و نوع فرش در فاکتور قید گردد هم چنین قیمت شستشوی فرش نیز بر حسب قیمت اتحادیه معلوم ونوشته شود ،هم چنین کارمند قالیشویی موظف است از سالم بودن فرش مشتری مطمعن گردد واگر فرش دچار عیب وایرادی هست که ممکن است در حین شستشو ، خراب گردد حتما به مشتری اطلاع داده ودر فاکتور قید گردد .هم چنین از دیگر نکاتی که باید در فاکتور دقت کرد شماره جواز اختصاصی قالیشویی و نیز مکان قالیشویی و ثبت مهر و یا شماره تلفن اختصاصی آن واحد قالیشویی می باشد که باید در برگ فاکتور درج شده باشد.

چگونه می توان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟

مشتریان باید بدانند که تنها اتحادیه قالیشویی می تواند مرجعی مطمعن برای انتخاب یک قالیشویی خوب باشد و باید قالیشویی دارای جواز وخوشنام باشد وحتما ارائه فاکتور رسمی الزامی است.



آردینی اوخو
چهارشنبه 25 خرداد 1401
بؤلوملر :

بهترین شرکت های خدماتی را چگونه بیابیم

0 گؤروش
یازار:‌

بهترین شرکت های خدماتی را چگونه بیابیم

قالیشویی در لواسان

با توجه به کمبود زمان برای رسیدگی به مواردی مانند: قالیشویی، نصب آسانسور، لوله کشی ساختمان استفاده از مرکزی که بتواند این خدمات را ارائه دهد ایده آل خواهد بود.


بهترین شرکت های خدماتی را چگونه بیابیم
به گزارش خبرگزاری آنا، با توجه به کمبود زمان برای رسیدگی به مواردی مانند: قالیشویی، نصب آسانسور و لوله کشی ساختمان استفاده از مرکزی که بتواند این خدمات را ارائه دهد ایده آل خواهد بود. سایتی که بتواند به شما بهترین خدمات را در کمترین زمان عرضه کند بسیار مفید می باشد.

چه خدماتی را می توانید از شرکت های خدماتی خصوصی دریافت نمایید؟

با توجه به نیاز مردم و جامعه شرکت های خدماتی تاسیس شده اند که به افراد خدمات ذیل را ارائه دهند:


خدمات فروش و نصب آسانسور: با افزایش آپارتمان نشینی و لزوم استفاده از آسانسور نیاز افراد به خدماتی مانند: نصب آسانسور نیز افزایش یافته است. از طرف دیگر با توجه به اینکه اگر مسائل مربوط به آسانسور به درستی انجام نپذیرد ممکن است برای ساکنان ساختمان خطر جانی داشته باشد. به همین دلیل باید در انتخاب مرکز خدمات دهنده در این زمینه دقت بیشتری شود.شرکت های نصب و تعمیر آسانسور در شیراز و شهرهای دیگر را در سایت پی جو مشاهده نمایید.
خدمات قالیشویی: با افزایش مشغله خانواده ها و کاهش تایم آزاد افراد دیگر زمانی برای کارهایی مانند: شستن فرش باقی نمانده است. برای همین منظور خانواده ها بیشتر مایل هستند تا شستشوی فرش های خود را توسط شرکت های قالیشویی انجام دهند. با توجه به قیمتی بودن فرش ها به ویژه فرش های دستباف استفاده از مرکزی مطمئن که علاوه بر شستشوی مناسب قابل اطمینان نیز باشد بسیار مهم است.قالیشویی های معتبر در شهر های مختلف مانند قالیشویی در شیراز ، قالیشویی در رشت و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو ببینید.
خدمات تاسیسات: این خدمات هم مانند: نصب آسانسور یکی از موارد اساسی و مورد نیاز خانواده ها می باشد. به همین دلیل شناسایی یک مرکز کاربلد در این خصوص هم بسیار می تواند مفید باشد.
لوله کشی ساختمان: مشکل در لوله کشی ساختمان و ایجاد نشتی آب هم مانند: نصب آسانسور یکی از مواردی است که در صورتی که مورد سهل انگاری قرار گیرد ممکن است باعث ایجاد خسارات فراوانی شود. یک لوله کش حرفه ای ساختمان علاوه بر اینکه کار لوله کشی را باید به درستی انجام دهد بایستی قادر باشد تا منبع نشتی در ساختمان را نیز به سرعت شناسایی نمایید.شرکت های لوله کشی ساختمان در شیراز و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.



چگونه یک مرکز مناسب برای نصب آسانسور و سایر موارد مشابه را شناسایی نماییم؟

برای اینکه ما از خدمات مناسبی مانند: نصب آسانسور و سایر موارد مشابه استفاده نماییم باید آن را از یک منبع موثق و مطمئن شناسایی نماییم. اگر منبعی در دسترس باشد که بتوانیم یک بانک اطلاعاتی داشته و به بهترین مراکز خدماتی از این طریق دسترسی داشته باشیم بسیار ایده آل خواهد بود. ما به شما سایت پی جو را برای این منظور معرفی می نماییم.

ویژگی های منحصر بفرد سایت پی جو در خصوص نصب آسانسور :

این سایت در واقع یک بانک اطلاعاتی جامع در خصوص خدماتی مانند: نصب آسانسور و موارد مشابه می باشد.
این سایت نه تنها در مورد نصب آسانسور بلکه در تمام موارد پزشکی، رستوران، آرایش و زیبایی و بسیاری از موارد فروشگاهی و خدماتی دیگر می تواند به شما کمک نماید.
تمام مشخصات فروشگاه و موسسه مورد نظر در این سایت درج شده و شماره تلفن و نحوه تماس نیز مشخص گردیده است.
این سایت با دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی سایتی مورد اطمینان برای تمام کاربران می باشد.
تمامی مراکز و فروشگاه های معرفی شده در خصوص نصب آسانسور و سایر موارد در این سایت معتبر و قابل اطمینان می باشند

مرکز نوروفیدبک در آریاشهر



آردینی اوخو
شنبه 21 خرداد 1401
بؤلوملر :

شستشوی مکانیزه فرش در قالیشویی چگونه انجام می شود؟

0 گؤروش
یازار:‌

شستشوی مکانیزه فرش در قالیشویی چگونه انجام می شود؟


پاک کردن قهوه از روی فرش

جهان نیوز

شستشوی مکانیزه فرش یکی از روش‌های جدید و بسیار کارآمد شستشوی فرش در قالیشویی‌هاست که نه تنها موجب تحول در کیفیت خدمات شده؛ بلکه زمان انتظار مشتری را نیز به شدت کاهش داده است.
شستشوی مکانیزه فرش در قالیشویی چگونه انجام می شود؟
شستشوی مکانیزه فرش یکی از روش‌های جدید و بسیار کارآمد شستشوی فرش در قالیشویی‌هاست که نه تنها موجب تحول در کیفیت خدمات شده؛ بلکه زمان انتظار مشتری را نیز به شدت کاهش داده است.
همگام با پیشرفت‌های تکنولوژی در بخش صنعت، شاهد تغییرات چشمگیر و مثبتی نیز در بخش خدمات طی چند سال گذشته بوده‌ایم. این پیشرفت‌ها زمینه‌ای را فراهم کرده‌اند که تمام مدیران مجموعه‌های خدماتی را به فکر ارائه سرویس‌های بهتر و ارزشمندتر به مشتریان انداخته است. یکی از روش‌های ایجاد این تغییرات مثبت، استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن است که نه تنها کیفیت خدمات را بهبود می‌دهند؛ بلکه موجب افزایش سرعت در ارائه خدمات نیز می‌شوند. قالیشویی‌ها به عنوان یکی از پررونق‌ترین مجموعه‌های خدماتی کشور، همواره در این زمینه پیشرو بوده‌اند. ورود تجهیزات مختلف به معتبرترین و بهترین قالیشویی هاست که همگی مخصوص شستشوی مکانیزه فرش هستند گواه همین موضوع است.
مزایای دستگاه شستشوی مکانیزه فرش
این دستگاه‌ها، نسبت به شیوه‌های سنتی، ارائه سرویس‌های متنوع به خصوص شستشوی فرش و قالی را بسیار باصرفه‌تر کرده است. ضمن اینکه به دلیل طراحی دقیق، استفاده از آنها موجب کاهش مصرف آب و برق در قالیشویی شده و دقت شستشو نیز به مراتب بالاتر می‌رود. علاوه بر اهمیت استفاده از دستگاه‌های مکانیزه برای شستشو، استفاده از نیروی کار فعال و باتجربه نیز در این مراکز بسیار مهم است. زیرا همانطور که می‌دانید؛ کار کردن با تجهیزات پیشرفته، نیازمند تخصص بالایی است. در کنار تمام فوایدی که استفاده از روش‌های مدرن برای ارائه خدمات به مشتریان دارد؛ تجهیز کارخانه با این ابزارهای مفید موجب افزایش بهره‌وری و کاهش میزان خستگی نیروی کار نیز می‌شود.
بنابراین استفاده از دستگاه‌های مکانیزه نه تنها با افزایش دقت و سرعت در ارائه خدمات، به نفع مشتری است؛ بلکه از نیروی انسانی مجموعه نیز با فراهم کردن شرایط خاص و ویژه محافظت می‌کند. دستگاه‌هایی که در حال حاضر در بسیاری از مراکز قالیشویی مجوزدار و معتبر استفاده می‌شوند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عملا ساعات و فشار کاری را از روی دوش کارگران برداشته و با دقت بسیار بالاتری کار شستشوی انواع فرش و قالی را انجام می‌دهند.


دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک چیست؟
دستگاه تمام اتوماتیک، همانطور که از نامش پیداست؛ دستگاهی است که برای شستشوی فرش بدون دخالت دست طراحی و تولید شده است. وجود چنین دستگاهی در یک مجموعه نشانه از کیفیت بالای خدمات آن است. چرا که این دستگاه، هم بسیار مدرن و تکنولوژیک است و هم قیمت بالایی دارد. بنابراین فقط قالیشویی‌هایی توان خرید چنین تجهیزاتی را دارند که بسیار معروف و پررونق هستند. بسیاری از مدیرانی که سابقه مدیریت قالیشویی را دارند؛ بعد از چند سال فعالیت به این نتیجه خواهند رسید که با توجه به افزایش سطح توقعات مشتریان، دیگر روش‌های سنتی و قدیمی پاسخگوی نیاز آنها نیست. این روش‌ها چیزی به جز اتلاف انرژی و زمان در بر ندارند. بنابراین طبیعی است که به فکر یک ایده خلاقانه‌تر برای ارائه خدمات خود به مشتریان باشند. این ایده همان تجهیز کارخانه با دستگاه‌های تمام اتوماتیک است که قادرند بدون دخالت دست، بدون آسیب رساندن به فرش و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کار شستشو، آبگیری و خشک کردن انواع فرش‌ها را انجام دهند.
دستگاه‌های تمام اتوماتیک چه ویژگی‌هایی دارند؟
با این وجود دقیقا چه ویژگی در این دستگاه‌ها وجود دارد که موجب تمایز آنها نسبت به روش‌های سنتی شستشو می‌شود؟ مهم‌ترین ویژگی فنی این دستگاه، شستشو بدون دخالت مستقیم نیروی انسانی است. در این شیوه مدرن، از کارگر به عنوان اوپراتور دستگاه و ناظر بر عملکرد آن استفاده می‌شود. بنابراین شانس خطای انسانی و آسیب‌دیدگی فرش بر اثر آن به شدت کاهش پیدا می‌کند.
مراحل شستشوی مکانیزه فرش
با استفاده از این شیوه جدید، فرش‌ها برای شسته شدن مراحل زیر را در کارخانه طی می‌کنند:
آنها با توجه به جنس‌شان وارد دستگاه می‌شوند.
دستگاه با استفاده از آب با درجه حرارت مناسب الیاف فرش را خیس می‌کند.
ماده شوینده مناسب روی فرش ریخته شده و با برس‌های مخصوص دستگاه که قابلیت تنظیم شدت و قدرت را دارند شسته می‌شود.
مرحله آبکشی با دقت انجام می‌شود.
فرش آبگیری و لوله شده و از دستگاه خارج می‌شود.

نحوه کار دستگاه مخصوص شستشوی مکانیزه فرش
یکی از مزایای اصلی استفاده از این تجهیزات پیشرفته، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت ارائه خدمات است. از آنجایی که در طراحی این دستگاه‌ها سعی شده تا دخالت نیروی انسانی به حداقل برسد؛ سطح ایمنی کار و سرعت انجام مراحل مختلف به شدت افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌های تمام اتوماتیک این قابلیت را دارند و تجهیزات نیمه اتوماتیک، بهره‌وری کمتر و زمان بیشتری نیاز دارند. سرعت انجام کار به حدی است که با تجهیز کارخانه به این دستگاه‌ها می‌توان در هر دقیقه یک فرش 12 متری را شست. به طور کلی، دستگاه تمام اتوماتیک شستشوی فرش از چند فرچه تشکیل شده که به صورت افقی و عمودی رو هم قرار گرفته‌اند. طول حدودی این فرچه‌ها که پشت سر هم مانند یک صف چیده شده‌اند 4 متر است.
فرش بعد از وارد شدن به دستگاه، دقیقا از زیر این فرچه‌ها عبور کرده و عمل فرچه زنی یا همان شستشو روی آن انجام می‌شود. لازم به ذکر است که هر فرچه با فرچه قبلی و بعدی خود متفاوت است و جهت‌های حرکتی آنها نیز کاملا با هم فرق دارد. به این ترتیب فرش بعد از عبور از زیر این فرچه‌ها، از جهات مختلف شسته و عاری از هر گونه آلودگی می‌شود. به همین خاطر است که فرش شسته شده با دستگاه تمام اتوماتیک، از نظر تمیزی و درخشندگی، بسیار متفاوت‌تر از فرشی است که به روش‌های سنتی شسته شده است. با استفاده از این تجهیزات، هر گونه آلودگی با هر شدتی، قابل تمیز شدن است.
علاوه بر روند شستشو، مرحله آبکشی در این دستگاه‌ها نیز به گونه‌ای کاملا دقیق طراحی شده است. آبکشی دستگاه نیز مانند مرحله شستشو به صورت مکانیزه انجام شده و تمام اصول شرعی در آن رعایت می‌شود. این روش آبکشی فرش، در مقایسه با روش‌های سنتی بسیار کاراتر و کامل‌تر است. بنابراین می‌توان گفت که به طور کلی، استفاده از این دستگاه‌ها، سرعت و بهره‌وری خدمات را بهبود داده و موجب رضایت هر چه بیشتر مشتریان خواهد شد.

آموزشگاه موسیقی غرب تهران



آردینی اوخو
سه شنبه 17 خرداد 1401
بؤلوملر :

قالیشویی و مبل شویی آنلاین در پلتفرم بشور

0 گؤروش
یازار:‌

قالیشویی و مبل شویی آنلاین در پلتفرم بشور

قالیشویی شرق تهران

ایلنا نیوز
یکی از دغدغه های هر خانه، پیدا کردن یک قالی شویی با کیفیت و معتبر است. خانم‌های خانه، با وجود سلیقه متفاوتشان، برای وسایل منزل خود اهمیت ویژه‌ای قائلند. یکی از این وسایل که تمیزی و پاکیزگی آن برای اهالی منزل بسیار مهم است قالی و فرش است. در گذشته که هر خانه از حیات بزرگ و ایوان وسیع بهره‌مند بود شستشوی قالی توسط اهالی منزل انجام می‌شد. اما اکنون با گسترش آپارتمان نشینی و توسعه فرهنگ، به هزار و یک دلیل، نیاز به خدمات قالیشویی افزایش یافته است. کمبود منابع آبی، تخصصی بودن شستشوی قالی، خدمات متنوع قالیشویی‌ها و ... از دلایل توسعه کسب و کار قالیشویی‌ها است.


خدمات متنوع

امروزه خدمات متنوع و تخصصی قالیشویی‌ها مانند دارکشی فرش، رفوگری، لکه‌گیری، خشکشویی، ریشه‌دوزی و ... به افزایش عمر و ماندگاری فرش شما کمک بسزایی می‌کند. اگر دوست دارید هر موقع که مهمان‌ها به خانه شما می‌آیند از زیبایی و تمیزی فرش شما، شگفت زده شوند با ما همراه شوید تا خدمات قالیشویی را به شما معرفی کنیم. این گونه بهتر و آگاهانه‌تر می‌توانید از این خدمات بهره ببرید.

تکنولوژی در قالیشویی
فرش، هنر باستان ایران زمین، در خانه اکثر ایرانیان یافت می‌شود. قالیشویی ، با خدمات متنوع ارائه شده برای ماندگاری فرش و قالی‌، در سال‌های اخیر مورد استقبال همگان قرار گرفته است. به طور میانگین، عمر فرش حدود 10 سال محاسبه می‌شود. اما در صورت نگه‌داری صحیح، مراقبت و تعمیر به موقع آن، به مدت 30 سال و بیشتر نیز قابل استفاده است.

در کارگاه‌ها و مراکز قالیشویی مدرن و آنلاین، استفاده از دستگاه‌های مخصوص شستشوی فرش با مواد شوینده خاص متداول است. بهره‌گیری از روش‌های قدیمی شستن فرش، احتمال آسیب به تار و پود آن را افزایش می‌دهد. و بر رنگ فرش نیز تاثیرگذار است. اما با پیشرفت تکنولوژی، برای هر فرش، اعم از ابریشمی، دستباف، ماشینی، تابلو فرش، فرش نفیس و ... شیوه‌های خاص شستشو مشخص شده است.

خدماتی که امروزه قالیشویی‌های سراسر کشور علی الخصوص قالیشویی آنلاین به مشتریان ارائه می‌دهد بسیار متنوع و جالب توجه است. ما در ادامه به معرفی برخی از این خدمات مهم خواهیم پرداخت. با اطلاع از خدمات قالیشویی آنلاین، به راحتی می‌توانید از نیاز فرش خود مطلع شوید و آن را به قالیشویی استاندارد ارجاع دهید.

2

دارکشی فرش، تخصصی مهم
به دلایل مختلف، فرش‌های دستباف، پس از مدتی ساختار محکم خود را از دست می‌دهند. اگر از فرش دستباف به خوبی مراقبت نشود و یا مورد استفاده مکرر قرار گیرد پس از گذشت سال‌ها، این فرش دچار کجی، فرورفتگی، برآمدگی و سستی می‌شود. قالیشویی می‌تواند با دارکشی فرش ، این مشکلات را حل کند. هر چند دارکشی فرش در قالیشویی مخصوص کجی‌ها و سستی‌های کوچک و قابل ترمیم فرش است. اگر با فرش دارکشی شده با بی‌احتیاطی رفتار شود پس از چند سال، فرش مجدد دچار کجی می‌شود.

اصطلاح کجی فرش زمانی گفته می‌شود که خطوط راست و منظم فرش که لبه‌ها و حاشیه‌های فرش را تشکیل می‌دهند به مرور زمان نامنظم شده و ساختار صاف خود را از دست می‌دهند. بدین گونه، لبه‌های فرش حالت قوسی شکل، فرورفته یا برآمده خواهند داشت.

نبود دقت کافی حین بافتن فرش، ایراد در دستگاه قالی بافی، ناصافی یا شیبدار بودن محل دستگاه، نداشتن دقت لازم حین چله‌کشی، استفاده از مواد نامرغوب، شانه‌ زدن به صورت ناهماهنگ و ... از دلایل متعدد ایجاد کجی فرش در طول زمان است.

3

انواع دارکشی

از انواع روش‌های دارکشی که در قالیشویی به صورت نیمه صنعتی و سنتی انجام می‌شود می‌توان 3 روش زیر را نام برد:

دارکشی پرسی: در همه انواع دارکشی، دو پارامتر کشیدگی و نگه‌داری فرش باید توسط دستگاه یا وسیله‌ای خاص فراهم شود. در دارکشی پرسی، از دستگاه فلزی با پایه‌های قابل تنظیم به منظور موازی کردن فرش استفاده می‌شود. در دارکشی پرسی، فرش به صورت عمودی قرار می‌گیرد و فرد دارکش، به راحتی توسط پایه‌های قابل تنظیم، ارتفاع فرش را متناسب با قد خود تنظیم می‌کند. تا به راحتی دارکشی با کمترین خستگی انجام شود.
دارکشی لولایی: دستگاه دارکشی لولایی دارای الوارهایی است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. گروه اول این الوارها ثابت و دسته دوم متحرک است و حول یک صفحه ثابت به کمک لولاهای فلزی می‌چرخد.
دارکشی قلاب‌کشی: در این نوع دارکشی پس از مشخص شدن میزان کجی فرش، سرچله‌های آن را به صورت دسته دسته جدا می‌کنند. سپس طی دو روش، دارکشی انجام می‌شود. در روش اول دسته‌های زوج و فرد را با ارتفاع مساوی و یکسان گره می‌زنند. سپس میلگردی فلزی به نام سیخو را از بین این دسته‌ها عبور می‌دهند. در روش دوم، دسته‌ها را یکی در میان روی خواب فرش برمی‌گردانند و سیخو را از بین آن‌ها عبور می‌دهند. آنگاه این دسته‌ها را روی سیخو پشت سر هم گره می‌زنند.
دارکشی، عملی بسیار تخصصی است. پیش از تحویل دادن فرش به یک قالیشویی، از تخصص افراد آن مطمئن شوید. در صورت انجام دارکشی فرش توسط یک فرد نابلد، نه تنها مشکل فرش شما حل نمی‌شود بلکه به آن افزوده می‌شود. دارکشی با توجه به نوع نخ، جنس و کیفیت آن انجام می‌شود. میزان کشش و فشار وارد بر فرش باید به میزان معینی اعمال شود تا تار و پود فرش آسیب نبینند. با همه این اوصاف، یافتن یک قالیشویی معتبر با افراد مجرب و متخصص از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

اطلاعیه :

آیا به دنبال قالیشویی های محل زندگی خود میگردید , جستجو کافیست...

پلتفرم آنلاین بشور تنها راه حل این ماجراست , با ورود به سایت یا اپلیکیشن بشور با انتخاب استان , شهر و محله زندگی خود تمامی قالیشویی های اطراف را به همراه اطلاعات تماس مشاهده نمایید...

رفوگری فرش
مرمت فرش یا رفوگری از دیرباز برای حفظ فرش‌های ایرانی انجام می‌شد. فرش و قالی دستباف از نظر معنوی و هنری از ارزش بسیاری برخوردار است. بنابراین حفظ و مرمت آن نیز یک هنر ویژه به حساب می‌آید. هنری که متخصص آن در ترمیم و تعمیر فرش بسیار دقیق و ظریف عمل می‌کند. فرش‌های دستباف ایرانی با گذشت زمان، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. اگر فرشی از اجدادتان به شما به ارث رسیده باشد حتما برایتان مهم است که سالم، تمیز و پاکیزه بماند. بنابراین رفوگری فرش، هنری دیرینه است که امروزه قالیشویی، این خدمت ارزشمند را به شما ارائه می‌دهد. با رفو، فرش شما عمر بیشتری خواهد داشت.

رفوگری فرش به فرایند ترمیم آن در حالت کجی، سوختگی، پارگی، آسیب‌دیدگی و پوسیدگی فرش انجام می‌شود. از وسایل مورد نیاز برای مرمت فرش می‌توان به نخ، سوزن، موم، انبردست، چاقوی بافت، درفش، انگشتانه و کلاف‌های هم‌جنس و همرنگ فرش اشاره کرد. پس از شستن فرش، به مرمت آن اقدام می‌کنند. گره‌های آسیب‌دیده به کمک نخ و سوزن جدا می‌شوند و گره‌هایی جدید جایگزین می‌گردند. در صورت بروز آسیب‌دیدگی در حجم گسترده، فرش را در قاب چوبی قرار می‌دهند تا گره‌زنی و تارکشی فرش به راحتی انجام شود. در این حالت، چروک و تاب‌خوردگی فرش نیز قابل ترمیم است.

در رفوگری، هر نوع آسیب اعم از فرسودگی، بیدزدگی، دررفتگی، رنگ پریدگی و سوختگی به شیوه‌ای مخصوص، ترمیم می‌شود و تخصص خاص خود را می‌طلبد. بنابراین با توجه به نوع آسیب فرش، هزینه و زمان انجام ترمیم متغیر است.



لکه گیری فرش
در طول استفاده از فرش، قالی و موکت احتمال ایجاد لکه بر روی آن‌ها زیاد است. مخصوصا در منازلی که کودکان در حال بازی و شیطنت هستند احتمال ایجاد لکه بر روی فرش بیشتر می‌شود. دانستن نوع لکه در لکه‌گیری فرش اهمیت بسیار دارد. هر لکه، حلال مخصوص به خود را دارد. هنگامی که جوهر، چای، قهوه، مواد شیمیایی و ... روی فرش می‌ریزد در کوتاه ترین زمان سعی کنید با محلول آب ولرم و شامپو فرش آن لکه را جمع کنید. تا به نقاط دیگر فرش و پرزهای آن نفوذ نکند. سپس با یک قالیشویی آنلاین معتبر تماس بگیرید و برای رفع آن لکه راهنمایی بگیرید.

پیش از شستن فرش در قالیشویی، باید نسبت به لکه گیری آن اقدام کرد. قبل از تحویل فرش به قالیشویی، کارشناسان را از نوع لکه فرش آگاه کنید تا کار لکه گیری سریع‌تر پیش رود. سپس متخصص قالیشویی با توجه به نوع لکه و جنس نخ‌های فرش، حلال مخصوص را انتخاب می‌کند. انتخاب حلال خیلی مهم است. این حلال باید توانایی رفع کامل لکه را داشته باشد. و از طرفی به رنگ و نخ‌های فرش آسیب نزند.

ریشه دوزی فرش
استحکام اشیاء، به قدرت ریشه آن‌ها بستگی دارد. فرش نیز ریشه دارد و استحکام و زیبایی خود را به آن مدیون است. ریشه از اجزای مهم فرش است. هر گونه آسیب به آن موجب از هم گسیختگی تار و پود فرش به مرور زمان می‌شود. به قسمت انتهایی فرش که به صورت نخ‌های کنار هم قرار گرفته شده مشاهده می‌شود ریشه می‌گویند. از انواع ریشه فرش می‌توان زنجیری، توری، گره‌دار، ساده و ... را نام برد. معمولا ریشه‌ فرش به رنگ کرم کمرنگ یا سفید دیده می‌شود. با گذشت زمان، ریشه فرش دچار پوسیدگی می‌شود.

4

در قالیشویی طی فرایند ریشه‌دوزی، ریشه‌های خراب و پوسیده، حذف می‌شوند و ریشه‌های جدید جایگزین می‌گردند. با این کار از آسیب‌های بعدی فرش جلوگیری می‌شود. و به حفظ و ماندگاری فرش کمک می‌کند. تعمیر ریشه به شیوه‌های مغزی، بطلمه و متصل، که از انواع ریشه‌دوزی فرش هستند، انجام می‌شود. از آنجا که ترمیم و مرمت ریشه فرش به تخصص نیاز دارد حتما پیش از مراجعه به قالیشویی از اعتبار و تخصص کارکنان آن مطلع شوید. آسیب به ریشه فرش از جمله مواردی است که در صورت بروز باید به سرعت رفع و ترمیم شود.

مبل شویی حرفه ای


تمیزی و نظافت مبلمان برای خانم‌های خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. این حساسیت، زمانی که مبلمان به رنگ روشن و سفید است دو چندان می‌شود. در گذشته از شامپو فرش برای تمیزی مبل استفاده می‌شد. اما اکنون، مبل‌شویی توسط دستگاه‌های مکانیزه، و مواد مخصوص شستشوی مبل انجام می‌شود. این شستشو بدون این‌که فوم و اسکلت چوبی مبل خیس شود انجام می‌گیرد.

مبل‌شویی به دلایل مختلف انجام می‌شود. ریختن چای بر روی مبل، خودکار کشی، ریختن جوهر بر روی مبل، کثیفی ناشی از گرد و غبار، کثیفی ناشی از گذشت زمان و ... از دلایل نیاز به مبل‌شویی است. معمولا مبل‌شویی از طرف قالیشویی، در منزل انجام می‌شود. و مبل شما یک ساعت پس از شستشو قابل استفاده است. برای معرفی انواع روش‌ها و شیوه‌های مبل‌شویی در محل ادامه مطلب را از دست ندهید.

به کمک مبل شویی در منزل، می‌توانید در سریع‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت مبل‌های خود را تحویل بگیرید.

انواع روش‌ها

مبل‌شویی با بخارشوی تمام اتوماتیک: به منظور شستشوی مبل‌ با پارچه‌های گران قیمت و عتیقه، از این روش استفاده می‌شود. این دستگاه دارای 3 موتور قوی است و به سرعت مبل را خشک می‌کند.
مبل‌شویی با دریل: استفاده از دریل به همراه فرچه‌ای که به سر آن متصل است به عنوان اولین و ساده‌ترین ابزار مبل‌شویی محسوب می‌شود. هر لکه و جرمی توسط این روش رفع می‌شود.
مبل‌شویی با استفاده از مواد نانو: این روش تازه و نوین، باعث تمیزی بیشتر مبل و ماندگاری بالای این تمیزی می‌شود. به همین دلیل مورد توجه بسیاری از مراکز نظافت و مبل‌شویی قرار گرفته است.
خشکشویی فرش
از دیگر خدمات مهم یک قالیشویی، خشکشویی فرش است. چنانچه فرش شما، لکه و کثیفی زیادی ندارد می‌توانید از این روش استفاده کنید. مزایای خشکشویی فرش، ارزان بودن، زمان کوتاه خشک شدن و انجام کار در محل است. به دلیل بخارشویی و عدم استفاده از آب، احتمال آسیب به کف زمین و ایجاد قارچ و کپک از بین می‌رود. هم‌چنین خشکشویی روشی برای نظافت فرش‌های ظریف، حساس و بدون رنگ ثابت است.



اهمیت انتخاب قالیشویی

با توجه به اهمیت فرش به عنوان یک میراث باستانی و هنر ایرانی، مرمت، نظافت و رسیدگی به آن جایگاه ویژه‌ای دارد. تا اینجا مهم‌ترین خدمات قالیشویی را ذکر کردیم. همانطور که ملاحظه کردید این خدمات جزء عملکردهای تخصصی و هنرهای ظریف محسوب می‌شوند. به هر دلیل، اگر مرمت و ترمیم فرش به سرعت و درستی انجام نشود و با شستشوی نادرست به الیاف آن لطمه وارد شود از زیبایی و ارزش فرش کاسته می‌شود. بنابراین قبل از هر اقدامی، ابتدا از اصالت و اعتبار قالیشویی منتخب خود، مطمئن شوید. برای این منظور می‌توانید اسم قالیشویی را در لیست ارائه شده توسط اتحادیه قالیشویان جستجو کنید. انتخاب قالیشویی با کیفیت و استاندارد برای حفظ کیفیت، ارزش و زیبایی فرش اهمیت بسیار دارد. پس از یافتن یک قالیشویی استاندارد و معتبر، بدون هیچ نگرانی، فرش‌، موکت و مبل‌های خود را به او بسپارید تا متخصصان با بهترین کیفیت، خدمات قالیشویی را به شما ارائه دهند.



آردینی اوخو
چهارشنبه 11 خرداد 1401
بؤلوملر :

شستشوی مکانیزه فرش در قالیشویی چگونه انجام می شود؟

0 گؤروش
یازار:‌

شستشوی مکانیزه فرش در قالیشویی چگونه انجام می شود؟

قالیشویی تهران نو

حهان نیوز

شستشوی مکانیزه فرش یکی از روش‌های جدید و بسیار کارآمد شستشوی فرش در قالی شویی‌هاست که نه تنها موجب تحول در کیفیت خدمات شده؛ بلکه زمان انتظار مشتری را نیز به شدت کاهش داده است.

شستشوی مکانیزه فرش در قالیشویی چگونه انجام می شود؟

شستشوی مکانیزه فرش یکی از روش‌های جدید و بسیار کارآمد شستشوی فرش در قالیشویی‌هاست که نه تنها موجب تحول در کیفیت خدمات شده؛ بلکه زمان انتظار مشتری را نیز به شدت کاهش داده است.

همگام با پیشرفت‌های تکنولوژی در بخش صنعت، شاهد تغییرات چشمگیر و مثبتی نیز در بخش خدمات طی چند سال گذشته بوده‌ایم. این پیشرفت‌ها زمینه‌ای را فراهم کرده‌اند که تمام مدیران مجموعه‌های خدماتی را به فکر ارائه سرویس‌های بهتر و ارزشمندتر به مشتریان انداخته است. یکی از روش‌های ایجاد این تغییرات مثبت، استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن است که نه تنها کیفیت خدمات را بهبود می‌دهند؛ بلکه موجب افزایش سرعت در ارائه خدمات نیز می‌شوند. قالیشویی‌ها به عنوان یکی از پررونق‌ترین مجموعه‌های خدماتی کشور، همواره در این زمینه پیشرو بوده‌اند. ورود تجهیزات مختلف به معتبرترین و بهترین قالیشویی هاست که همگی مخصوص شستشوی مکانیزه فرش هستند گواه همین موضوع است.

مزایای دستگاه شستشوی مکانیزه فرش
این دستگاه‌ها، نسبت به شیوه‌های سنتی، ارائه سرویس‌های متنوع به خصوص شستشوی فرش و قالی را بسیار باصرفه‌تر کرده است. ضمن اینکه به دلیل طراحی دقیق، استفاده از آنها موجب کاهش مصرف آب و برق در قالیشویی شده و دقت شستشو نیز به مراتب بالاتر می‌رود. علاوه بر اهمیت استفاده از دستگاه‌های مکانیزه برای شستشو، استفاده از نیروی کار فعال و باتجربه نیز در این مراکز بسیار مهم است. زیرا همانطور که می‌دانید؛ کار کردن با تجهیزات پیشرفته، نیازمند تخصص بالایی است. در کنار تمام فوایدی که استفاده از روش‌های مدرن برای ارائه خدمات به مشتریان دارد؛ تجهیز کارخانه با این ابزارهای مفید موجب افزایش بهره‌وری و کاهش میزان خستگی نیروی کار نیز می‌شود.

بنابراین استفاده از دستگاه‌های مکانیزه نه تنها با افزایش دقت و سرعت در ارائه خدمات، به نفع مشتری است؛ بلکه از نیروی انسانی مجموعه نیز با فراهم کردن شرایط خاص و ویژه محافظت می‌کند. دستگاه‌هایی که در حال حاضر در بسیاری از مراکز قالیشویی مجوزدار و معتبر استفاده می‌شوند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عملا ساعات و فشار کاری را از روی دوش کارگران برداشته و با دقت بسیار بالاتری کار شستشوی انواع فرش و قالی را انجام می‌دهند.



دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک چیست؟
دستگاه تمام اتوماتیک، همانطور که از نامش پیداست؛ دستگاهی است که برای شستشوی فرش بدون دخالت دست طراحی و تولید شده است. وجود چنین دستگاهی در یک مجموعه نشانه از کیفیت بالای خدمات آن است. چرا که این دستگاه، هم بسیار مدرن و تکنولوژیک است و هم قیمت بالایی دارد. بنابراین فقط قالیشویی‌هایی توان خرید چنین تجهیزاتی را دارند که بسیار معروف و پررونق هستند. بسیاری از مدیرانی که سابقه مدیریت قالیشویی را دارند؛ بعد از چند سال فعالیت به این نتیجه خواهند رسید که با توجه به افزایش سطح توقعات مشتریان، دیگر روش‌های سنتی و قدیمی پاسخگوی نیاز آنها نیست. این روش‌ها چیزی به جز اتلاف انرژی و زمان در بر ندارند. بنابراین طبیعی است که به فکر یک ایده خلاقانه‌تر برای ارائه خدمات خود به مشتریان باشند. این ایده همان تجهیز کارخانه با دستگاه‌های تمام اتوماتیک است که قادرند بدون دخالت دست، بدون آسیب رساندن به فرش و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کار شستشو، آبگیری و خشک کردن انواع فرش‌ها را انجام دهند.

دستگاه‌های تمام اتوماتیک چه ویژگی‌هایی دارند؟

با این وجود دقیقا چه ویژگی در این دستگاه‌ها وجود دارد که موجب تمایز آنها نسبت به روش‌های سنتی شستشو می‌شود؟ مهم‌ترین ویژگی فنی این دستگاه، شستشو بدون دخالت مستقیم نیروی انسانی است. در این شیوه مدرن، از کارگر به عنوان اوپراتور دستگاه و ناظر بر عملکرد آن استفاده می‌شود. بنابراین شانس خطای انسانی و آسیب‌دیدگی فرش بر اثر آن به شدت کاهش پیدا می‌کند.


مراحل شستشوی مکانیزه فرش

با استفاده از این شیوه جدید، فرش‌ها برای شسته شدن مراحل زیر را در کارخانه طی می‌کنند:
آنها با توجه به جنس‌شان وارد دستگاه می‌شوند.

دستگاه با استفاده از آب با درجه حرارت مناسب الیاف فرش را خیس می‌کند.

ماده شوینده مناسب روی فرش ریخته شده و با برس‌های مخصوص دستگاه که قابلیت تنظیم شدت و قدرت را دارند شسته می‌شود.
مرحله آبکشی با دقت انجام می‌شود.

فرش آبگیری و لوله شده و از دستگاه خارج می‌شود.


نحوه کار دستگاه مخصوص شستشوی مکانیزه فرش
یکی از مزایای اصلی استفاده از این تجهیزات پیشرفته، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت ارائه خدمات است. از آنجایی که در طراحی این دستگاه‌ها سعی شده تا دخالت نیروی انسانی به حداقل برسد؛ سطح ایمنی کار و سرعت انجام مراحل مختلف به شدت افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که فقط دستگاه‌های تمام اتوماتیک این قابلیت را دارند و تجهیزات نیمه اتوماتیک، بهره‌وری کمتر و زمان بیشتری نیاز دارند. سرعت انجام کار به حدی است که با تجهیز کارخانه به این دستگاه‌ها می‌توان در هر دقیقه یک فرش 12 متری را شست. به طور کلی، دستگاه تمام اتوماتیک شستشوی فرش از چند فرچه تشکیل شده که به صورت افقی و عمودی رو هم قرار گرفته‌اند. طول حدودی این فرچه‌ها که پشت سر هم مانند یک صف چیده شده‌اند 4 متر است.

فرش بعد از وارد شدن به دستگاه، دقیقا از زیر این فرچه‌ها عبور کرده و عمل فرچه زنی یا همان شستشو روی آن انجام می‌شود. لازم به ذکر است که هر فرچه با فرچه قبلی و بعدی خود متفاوت است و جهت‌های حرکتی آنها نیز کاملا با هم فرق دارد. به این ترتیب فرش بعد از عبور از زیر این فرچه‌ها، از جهات مختلف شسته و عاری از هر گونه آلودگی می‌شود. به همین خاطر است که فرش شسته شده با دستگاه تمام اتوماتیک، از نظر تمیزی و درخشندگی، بسیار متفاوت‌تر از فرشی است که به روش‌های سنتی شسته شده است. با استفاده از این تجهیزات، هر گونه آلودگی با هر شدتی، قابل تمیز شدن است.

علاوه بر روند شستشو، مرحله آبکشی در این دستگاه‌ها نیز به گونه‌ای کاملا دقیق طراحی شده است. آبکشی دستگاه نیز مانند مرحله شستشو به صورت مکانیزه انجام شده و تمام اصول شرعی در آن رعایت می‌شود. این روش آبکشی فرش، در مقایسه با روش‌های سنتی بسیار کاراتر و کامل‌تر است. بنابراین می‌توان گفت که به طور کلی، استفاده از این دستگاه‌ها، سرعت و بهره‌وری خدمات را بهبود داده و موجب رضایت هر چه بیشتر مشتریان خواهد شد.




آردینی اوخو
سه شنبه 10 خرداد 1401
بؤلوملر :

روش های از بین بردن لکه های فرش بدون نیاز به قالیشویی

0 گؤروش
یازار:‌

روش های از بین بردن لکه های فرش بدون نیاز به قالیشویی

پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

55آنلاین

اگر چیزی روی فرشتان ریخت قبل از اینکه تبدیل به لکه ای سخت شود آن را با دستمال میکروفایبر تمیز کنید اما حواستان باشد آن را پخش نکنید.


روش های از بین بردن لکه های فرش بدون نیاز به قالیشویی
چگونه انواع لکه های فرش را تمیز کنید
آیا می دانید چگونه با لکه های سخت روی فرش تان مقابله کنید؟ برخی از روش ها واقعا می توانند اوضاع را بدتر کنند! این تنها چیزی است که برای تمیز کردن فرش و نحوه پاک کردن انواع مختلف لکه ها نیاز دارید.


در واقع هیچ قانون طلایی برای تمیز کردن فرش ها وجود ندارد . لکه ها و نقاط مختلف به روش ها و تکنیک های مختلفی واکنش نشان می دهند، بنابراین یکی از مهم ترین جنبه های تمیز کردن فرش، تعیین نوع لکه است که با آن سر و کار دارید و راه حل های مناسب برای این مشکل خاص را بدانید.
همچنین به خاطر داشته باشید که فرش های مختلف ممکن است به طور متفاوت با محصولات مختلف واکنش نشان دهند.


قبل از استفاده از هر روش یا محصول جدید، به یاد داشته باشید که دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید و محصول را در قسمت کوچکی از فرش یا قالیچه امتحان کنید.

رفه لکه فرش​​​

چطور لکه های سخت را از روی فرش پاک کنم؟
لکه های مشترک روی فرش
لکه های طبیعی فرش:
لکه های طبیعی - مانند گیلاس و توت ها، شیر، یا غذای طبیعی - همه بر پایه آب هستند و برخی از آسان ترین لکه ها برای پاک کردن هستند. به خاطر داشته باشید که با آب و مقدار کمی مواد شوینده مایع (یا سرکه سفید)استفاده کنید (اگر می خواهید طبیعی باشد با آب گرم مخلوط کنید.)

لکه های آبی دیگر فرش:
هر چیزی که آب داشته باشد به عنوان جز اصلی می تواند دقیقا به همان شکل مورد استفاده قرار گیرد. این شامل نوشیدنی ها، جوهر خودکار، و حتی ژله می شود.

جوهر خودکار​​​


روش از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی فرش
لکه جوهر معمولی روی فرش:
بهترین حلال برای پاک کردن لکه جوهر ماست است به این روش که روی لکه ماست بریزید و آن را روی قسمت جوهری پخش کنید. بعد از این که ماست کاملا با جوهر مخلوط شد، با یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. این روش را چند بار تکرار کنید تا جوهر به طور کامل جذب ماست شود.

لکه های سنگین فرش:
برخی از لکه ها بیش از پیش اسباب دردسر هستند و اگر به سادگی با آب و مواد شوینده شسته شود لکه بر جای می گذارد . اینها معمولا آیتم های بسیار تیره مثل قهوه و خون هستند. در این مواقع می توانید از ترکیب آب و نوشابه استفاده کنید.


لکه قهوه​​​

نحه پاک کردن لکه قهوه از روی فرش
لکه های چربی فرش:
پارچه ای کهنه را روی لکه بگذارید و اتو روی آن بکشید. دقت کنید که در شرایط حرارتی متوسط باشد. گرما به انتقال باقیمانده روغنی از فرش به پارچه کمک کند که بعدا می تواند به صورت عادی شسته شود.


لکه های تنباکو و نیکوتین روی فرش:
بهترین پاک کننده برای این لکه ها گلیسیرین می باشد با این دستور که کمی گلیسیرین را روی محل مورد نظر ریخته و به آرامی آن را تمیز کنید ؛ حالا دوباره این کار را انجام دهید و مقداری لکه پاک کن نیز روی آن بریزید و به مدت نیم ساعت آن را روی محل بگذارید و بعد آن را بشویید.

لکه تنباکو​​​



چگونه لکه های تنباکو را از روی فرش تمیز کنم؟
لکه های پروتئین فرش:
پاک کننده های پروتئین یا آنزیم برای تمیز کردن لکه های سرسخت پروتیینی مثل تخم مرغ ، خون، مدفوع یا استفراغ، کارآمد هستند. این محصولات آنزیمی تا زمانی که روش تولید کننده را دنبال می کنید خوب کار می کنند. به عنوان محلول پاک کننده لکه خون و تخم مرغ می توانید از محلول آب نیمه گرم، نمک، صابون و سرکه سفید استفاده کنید.



لکه دوده:نمک بهترین ماده برای پاک و جمع کردن لکه دوده از روی فرش است و برای این کار تنها کافیست روی محل مورد نظر نمک بپاشید. بعد از یک ساعت و نیم با جاروبرقی نمک ها را جمع کنید.

موم و لکه های آدامس فرش:
ترفند استفاده از لکه های آدامس و موم، نقطه مقابل روش پاک کردن لکه های روغنی است. در این مواقع تکه یخی را در پارچه نازکی بپوشانید و آن را روی لکه نگه دارید تا خشک شود. سپس از یک شی مانند قاشق و یا یک چاقوی تیز استفاده کنید تا به آرامی موم یا آدامس را از پارچه جدا کنید.

لکه آدامس​​​

پاک کردن لکه های آدامسی روی فرش
لکه های طبیعی یا آلی فرش:
از بین بردن برخی از لکه های محلول در آب مثل قهوه و چای دشوارتر هستند زیرا گرمای مایع به بافت فرش ارتباط دارد. این مواد اغلب بعد از تمیز کردن، لکه بر جای می گذارند. هنگامی که محصولات قابل حل در آب حل شوند، این لکه های طبیعی و آلی با یک عامل اکسید کننده از بین می روند.


به عنوان مثال آب نیمه گرم و مقداری پودر لباس شویی و اسفنج می تواند این نوع لکه ها را از روی فرش خانه ی شما پاک کند اما اگر لکه ها مجدد باقی ماند از آب اکسیژنه 5 درصد و کمی آب لکه زدایی را ادامه دهید تا کامل پاک شود و سپس با دستمال محل را خشک کنید و مالش دهید.

سایر لکه های آلی که با عوامل اکسید کننده واکنش نشان می دهند عبارتند از غذاها و نوشیدنی ها، نظیر آب انگور، کچاپ، خردل و بیشتر ادویه جات.

تمیز کردن فرش​​​



وسایلی برای محو کردن لکه های فرش
لکه های مصنوعی یا پلاستیک فرش:
لکه های ایجاد شده توسط انسان، به ویژه آن هایی که از رنگ های قرمز ایجاد شده اند، به عامل کاهش نیاز دارند. انواع لکه ها، همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد، بر روی نایلون بیشتر از بافت های دیگر تاثیر می گذارند.

این عامل را با حوله مرطوب و یا اتو گرم و یا دیگر منابع حرارتی پاک کنید. این فرآیند نیازمند توجه دقیق است تا به رنگ فرش یا بافت آن آسیب نزند. از حوله مرطوب، یک بار مصرف و سفید رنگ بین اتو و فرش استفاده کنید تا فرش را از تاثیر منفی بر بافت حفظ کند.

فرش های کثیف​​​

از بین بردن انواع لکه ها از روی فرش ها
نکاتی برای آنکه چگونه بهتر لکه ها را از فرش و قالیچه پاک کنید
اگر از نکات بالا پیروی کنید، فرش و قالیچه را سریع و ساده تمیز می کنید اما برخی روش ها وجود دارند که می توانید آن را حتی آسان تر انجام دهید. در اینجا برخی اشارات مفید برای رفع لکه فرش و قالیچه آورده شده است:

همیشه بعد از ایجاد لکه، آن را سریع تمیز کنید. اگر لکه ها اجازه خشک شدن روی پارچه را داشته باشند، پاک کردن آن ها بسیار دشوار است. لکه های تازه معمولا مرطوب هستند و با تلاش کمتری پاک می شوند.

هرگز لکه را پاک نکنید چون به سادگی به بخش بزرگ تر فرش سرایت می کند و به جای آن لکه را محو کنید و به پارچه دیگر منتقل کنید.

پاک کننده فرش​​​

راه تمیز کردن لکه های فرش چیست؟
از دستمال میکروفایر، یک حوله و یا نوع دیگری از پارچه ای که در تماس با آب حل نمی شود، استفاده کنید. دستمال کاغذی ممکن است ایده خوبی به نظر برسد اما وقتی شروع به پاره شدن کرد، تکه های کوچکی ازآن در بافت فرش می روند.

به طور مرتب جارو بکنید تا مطمئن شوید که فرش ها و قالیچه تا جایی که ممکن است، گرد و غبار ندارند هر چه گرد و خاک بیشتر روی فرش باقی بماند، لکه بیشتر باید به آن بچسبد.

همیشه هر محصول جدید یا مواد شوینده را بر روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس از فرش امتحان کنید.

شیشه بری سعادت آباد



آردینی اوخو
یکشنبه 8 خرداد 1401
بؤلوملر :

مواد نانو شستشوی اعجاب انگیز

0 گؤروش
یازار:‌

مواد نانو شستشوی اعجاب انگیز

قالیشویی امام حسین

شستشوی فرش با استفاده از مواد نانو در قالیشویی مشهداز دیرباز مواد شستشوی فرش ،معمولا پودر لباسشویی دستی بود و انواع شامپوهای فرش ...

"نانو "چیست؟
مواد نانو شستشوی اعجاب انگیز

به گزارش بولتن نیوز، شستشوی فرش با استفاده از مواد نانو در قالیشویی مشهد از دیرباز مواد شستشوی فرش ،معمولا پودر لباسشویی دستی بود و انواع شامپوهای فرش ولی گاهی لکه های بوجود آمده ،توسط این موادرایج شستشو بر طرف نمی شود ونیاز به مواد قوی تری است.

مواد نانوشستشو ، انقلابی در شستشو بوجود آورد.

استفاده‌ از مواد نانو علاوه بر تمیزی فوق العاده فرش ها،باعث از بین رفتن انواع باکتری ها و قارچ های موجود در قالی می شود.

همچنین استفاده از مواد نانو باعث افزایش طول عمر فرش می گردد

مواد نانو شستشوی اعجاب انگیز

شوینده نانو چیست ؟


آخرین نسل شوینده ها که در آن از نانوامولوسیون بر پایه آب استفاده می‌ گردد،

در تهیه این ماده خبری از الکل ها نیست

این مواد آنتی استاتیک هستند و باعث عدم جمع شدن گرد و غبار بروی فرش ها و پارچه ها می‌شود.

این موارد آسیب بسیار کمتری به بافت قالی و فرش ها می زند ،با اینکه پاکنندگی به مراتب بالاتری دارد.





مزیت های پاک کننده های نانو:

آنتی باکتریال بودن
بافت و فرش و پارچه براحتی مجددا کثیف نمیشود
حدود ۹۹درصد باکتری‌ها و قارچ ها ازبین می رود
از بین رفتن لکه های قدیمی و ماندگار
از بین رفتن بوی ناخوشایند بافت قالی و پارچه
بوجود آمدن یک لایه ضدحساسیت
نرم شدن پارچه یا سطح قالی
افزایش عمر بافت پارچه و فرش


معایت استفاده از مواد نانو:
از آنجایی که این مواد با تکنولوژی جدید تولید می شود ،قیمت بالایی دارد، که همین گران بودن باعث این می شود که استفاده از آن مخصوص فرش های گران قیمت و دستباف باشد.

استفاده از این مواد باعث می‌شود بعد از شستشو این حس را القا کند که فرش دیگر کثیف نمی‌شود به اصطلاح ضد کثیفی شده، همین تفکر است که باعث می‌شود افراد در استفاده از فرش بی ملاحظه تر شوند و فرش یا پارچه کثیف تر شود.

قیمت تولید و تهیه این مواد بالاست ، از این رو قالیشویی برای شستشوی تمام فرش ها از این مواد استفاده نمی کند ،ِ لذا در هنگامی که فرش خود را به قالیشویی می سپارید از مسئول تحویل فرش درخواست کنید با تقبل هزینه فرشتان را با مواد نانو شستشو دهند.

این مواد اکنون در بازار به وفور یافت می شود ولی فقط قالیشویی های مدرن و قالیشویی مکانیزه در مشهداز آنها برای شستشو استفاده می‌کنند.

برای پیدا کردن راه حل انواع لکه ها به این صفحه مقالات قالیشویی قدس مراجعه کنید.



استفاده از مواد نانو در شستشوی مبلمان :
بیشتر قالیشویی های مدرن و بروز و معتبر از مواد نانو برای برطرف کردن انواع لکه ها استفاده می نمایند. این مواد لغزندگی فراوانی برای مولکول های چربی و انواع کثیفی ها بوجود می آورد و باعث پاک شدن مبلمان می گردد.

همچنین استفاده از مواد نانو باعث طولانی شدن پارچه مبلمان می‌گردد، با این پارچه های گرانی که در بازار موجود است شاید بیشتر افراد نتوانند براحتی و هر چند سال یکبار پارچه مبل را تعویض نمایند.

استفاده از مواد نانو طول عمر مبلمان شما را بالا می برد و همچنین پارچه را فوق العاده نرم و لطیف می کند و مبلمان شما درخشان تر می شود.

مواد نانو شستشوی اعجاب انگیز

استفاده از این مواد باعث می‌شود شما از مبلمان و فرش خود لذت بیشتری ببرید و زندگی شیرین تری داشته باشید.

تشریفات ترحیم



آردینی اوخو
یکشنبه 1 خرداد 1401
بؤلوملر :