ghalishoeigolbarg

قالی فیک زیر پای ایرانی‌ها

0 گؤروش
یازار:‌

قالی فیک زیر پای ایرانی‌ها


قالیشویی حکیمیه

تحریم، افزایش چندباره نرخ ارز، افزایش مواد اولیه و دستمزد بافندگان فرش جزء دلایل کاهش تولید بوده و این عقب‌نشینی در حوزه تولید فرصت را در اختیار قاچاقچیان و برخی تجار قرار داده تا با واردات غیرقانونی و سفارش طرح و نقشه فرش‌های ایرانی به بافندگان افغانستانی، از این آب گل‌آلود به بهترین شکل ممکن ماهی بگیرند.



به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه شرق در خبری نوشت که در اقدامی عجیب و کم‌سابقه فرش افغانستان به ایران قاچاق و به جای فرش ایرانی فروخته می‌‌شود!


قاچاق فرش افغانستان به ایران به حدی رسیده است که چیزی نمانده تا جای فرش ایرانی را بگیرد.

تحریم، افزایش چندباره نرخ ارز، افزایش مواد اولیه و دستمزد بافندگان فرش جزء دلایل کاهش تولید بوده و این عقب‌نشینی در حوزه تولید فرصت را در اختیار قاچاقچیان و برخی تجار قرار داده تا با واردات غیرقانونی و سفارش طرح و نقشه فرش‌های ایرانی به بافندگان افغانستانی، از این آب گل‌آلود به بهترین شکل ممکن ماهی بگیرند.


بسیاری از فرش‌هایی که به ایران قاچاق می‌شوند، در برخی از فروشگاه‌ها و حتی نمایشگاه‌های فرش به نام فرش بلوچ، ترکمن، خراسان و حتی قشقایی به فروش می‌رسند و فروشندگان این نوع دست‌بافته‌ها از عدم آگاهی و شناخت خریداران سوءاستفاده می‌کنند و هیچ اطلاعاتی درباره بافت، نوع رنگرزی و وارداتی‌بودن فرش‌ها به مشتریان خود نمی‌دهند. ‌باید گفت این فرش‌ها به نسبت فرش‌های ایرانی از کیفیت بسیار پایین‌تری برخوردارند و در بهترین شرایط ۱۰ سال دوام دارند.


در این میان اتحادیه‌های فرش، مرکز ملی فرش به‌عنوان متولیان فرش دست‌بافت برای برخورد با این پدیده هیچ اقدام درخور توجهی نداشته‌اند.‌ بررسی‌ها از بازار فرش نشان می‌دهد فروشگاه‌های برخی از اعضای تشکل‌های صنفی نیز مملو از فرش قاچاق افغانستانی است.


به گفته بسیاری از اهالی جامعه فرش، سلیقه‌ای رفتار‌کردن برخی رؤسای مرکز ملی فرش، نبود مشوق برای استفاده از شناسنامه فرش و عدم حمایت بخش دولتی از این اوراق مالکیت و اصالت از مهم‌ترین عواملی است که صدور معتبر شناسنامه فرش را با چالش جدی مواجه کرده است.‌

روانشناس جنت آباد



آردینی اوخو
سه شنبه 4 مرداد 1401
بؤلوملر :

نحوه شستن فرش نجس شده با قالیشویی تهران جم

0 گؤروش
یازار:‌

نحوه شستن فرش نجس شده با قالیشویی تهران جم

قالیشویی پیروزی

رجا نیوز

نجس شدن فرش یکی از اتفاقات بسیار عادی برای خانواده هایی که کودک خردسال دارند است. از طرفی دین اسلام احکام بسیار زیادی در مورد پاکیزگی و تمیز بودن محیطی که در آن نماز خوانده می شوند دارد و در این حین نیاز به پیدا کردن قالیشویی شرعی است که تمامی موارد شرعی را رعایت کند و این دغدغه را از دوش خانواده های ایرانی بردارد. در ادامه به شستن فرش نجس در قالی‌شویی خواهیم پرداخت و نحوه شستن فرش نجس شده را برسی خواهیم کرد.

احکام فرش نجس شده

یکی از مهم ترین تاکید هایی که در دین اسلام شده است، نجاست و پاکیزگی است که امروز در علم هم این موضوع مطرح و ثابت شده است. که نجاست یکی از مهم ترین عوامل انتقال بیماری است. پیامبر اکرم (ص) فرموده اند که پاکیزگی نشان ایمان است. و یکی از نکاتی که در قالیشویی تهران جم رعایت می شود و همیشه اولویت بوده فرش نجس شده با ادرار یا لکه خون به تمیزی کامل برسند.

زمانی که قالی یا موکت به وسیله نجاست جرم‌دار کثیف نشده باشد، با ریختن آب کر روی سطح فرش، می‌توان فرش را تطهیر کرد. برای این کار کل قسمت نجس باید در آب فرو برود. سپس باید آب از فرش خارج شود

احکام شستشوی فرش نجس شده

وقتی که فرش ما نجس می‌شود، باید آن را پیش از هر چیز مطابق دستورات دینی تمیز کنیم تا مشکلی از لحاظ انجام مسئولیت‌های دینی روی آن نداشته باشیم. این امکان را در اختیار داریم که برای شستشوی فرش نجس از سه نوع آب استفاده کنیم که در ادامه می‌بینیم:

آب کر
آب قلیل
آب جاری متصل به کر


شستن فرش نجش شده با آب کر
از بین این 3 نوع آب اولویت تطهیر فرش و قالیشویی با آب کر است. که باید مخزن آن در طول و عرض ارتفاع مشخصی باشد را آب کر می گویند. این نوع آب مناسب ترین برای تمیز کردن فرش می باشد. که اگر هر وجب را نزدیک 10 سانت در نظر بگیریم. این مخزن حدود 200 تا 300 لیتر اب دارد که قاعدتا دسترسی به این حجم آب در یک منزل مسکونی یا آپارتمانی مقدور نیست. و بهتر است که به قالیشویی تجریش سپرد تا تمامی مراحل شستشوی فرش را بصورت شرعی و اسلام انجام دهد. و هیچ دغدغه ای بابت نظافت و شستشو و آب کشی یا خشک شوی فرش نجس شده نداشته باشید.

شستشوی فرش نجش با آب جاری متصل به آب کر
شستشوی فرش نجس شده با این آب کاری بسیار راحت تر است زیرا آب لوله کشی شامل این مورد است. و برای اب کشی فرش با اب جاری مشکلی نیست. اما شرایط اب کشی و تمیز کردن فرش نجس شده در منزل مقداری کار سخت تری است و باید به قالیشویی تهران جم سپرد.

شستن فرش با آب قلیل
آب قلیل را در حقیقت به آبی که در افتابه یا کاسه نگهداری می شود می گویند. که با این نوع آب می توانید آبکشی فرش را انجام دهید. اما لکه های نجاست ممکن است روی سطح فرش باقی بماند. در قدیم لوله کشی نبود و در منازل حوضی با ابعاد بزرگتری می ساختند که با بردن فرش به درون این حوض مشکلا قالیشویی شرعی را حل می کردند.

اما امروزه که شرایط کاملا تغییر کرده، در منازل آب لوله کشی وجود دارد و با آب کر تقریبا همخوانی دارد ولی فضا و شرایط کافی برای شستنن فرش نجس شده وجود ندارد.

مزایای شستن فرش نجس شده در قالیشویی
با توجه به شرایط امروزه، دیگر قالیشویی در منزل کار اصولی و درستی نیست. زیرا هم فضای کافی وجود ندارد، اگر حیاط بزرگی هم داشته باشید واقعا این کار دیگه به صرفه نیست. و تبعات زیادی رو در پی خواهد داشت. از مصرف زیاد اب گرفته تا خشک کردن قالی و کمر درد هایی که بعد قالیشویی ممکنه به سراغ شما بیاید.

بدون هیچ دغده ای می توانید با تماس با قالیشویی تهران جم درخواست خود را ثبت کرده و همکاران ما فورا به محل شما اعزام شده و خدمات مذکور را ارائه خواهند کرد.



برخی از خدمات قالیشویی تهران جم:

مبل شویی در تهران
قالیشویی در تهران
رفوگری در تهران
تعمیرات فرش
شستن فرش نجس با شامپو فرش
همان طور که در بالا توضیح داده شد، باید از یکی از روش های مطرح شده استفاده کرد تا از نجس نبودن فرش مطمئن شوید. ولی مراحل زیر جهت اطمینان خاطر شما می تواند موثر بخش باشد.

انتخاب شامپو فرش با سازگار بودن الیاف فرش و محلولی درست کنید.
از برس با پرز های نرم محل نجس شده را به خوبی با شامپو فرش بکشید
از یک پارچه تمیز برای برداشتن کف شامپو فرش استفاده کنید و بعد جاروبرقی بکشید
کولر را روشن کنید که هوا در جریان باشد زودتر خشک شود

سمپاشی سوسک ریز



آردینی اوخو
یکشنبه 2 مرداد 1401
بؤلوملر :