مراحل شستشوی فرش دست بافت در قالیشویی

قالیشویی خواجه عبدالله

قالیشویی تهران و انتخاب آن یکی از دغدغه های بسیاری از افراد می باشد. انتخاب یک مرکز معتبر برای شستشوی فرش یکی از موضوعات بسیار مهم برای افراد می باشد. فرش یکی از کالاهای ارزشمند در هر خانه است. به خصوص اگر فرش دست بافتی داشته باشید حتما باید وسواس بیشتری را برای شستشوی آن به خرج بدهید.


مراحل شستشوی فرش دست بافت در قالیشویی
به گزارش خبرگزاری آنا، قالیشویی تهران و انتخاب آن یکی از دغدغه های بسیاری از افراد می باشد. انتخاب یک مرکز معتبر برای شستشوی فرش یکی از موضوعات بسیار مهم برای افراد می باشد. فرش یکی از کالاهای ارزشمند در هر خانه است. به خصوص اگر فرش دست بافتی داشته باشید حتما باید وسواس بیشتری را برای شستشوی آن به خرج بدهید. فرش دست بافت تفاوت های عمده ای در نوع نخ و روش تولید با فرش ماشینی دارد. الیاف استفاده شده در فرش دست بافت طبیعی است و توسط افراد به صورت دستی بافته می شود.

این در حالی است که فرش ماشینی دارای الیاف مصنوعی است و توسط دستگاه ها در کارخانه تولید می شود. به دلیل وجود تفاوت در ارزش مادی این دو فرش باید نحوه ی شستشوی آن ها نیز متفاوت باشد. قالیشویی خوشنام یکی از بهترین مراکز برای شستشوی فرش دست بافت شما می باشد.

مراحل شستشوی فرش دست بافت در قالیشویی

مرحله غبارگیری فرش

یک فرش در طولانی مدت بر روی زمین قرار می گیرد و در معرض گرد و غبار قرار می گیرد. برای تمیز کردن آن ابتدا باید غبار موجود در آن را از بین برد. برای این کار حدود دو ساعت فرش با استفاده از دستگاه خاک گیر، غبار روبی می شود. در صورتی که این مرحله به خوبی انجام نشود در مرحله شستشو غبار به لایه های عمیق فرش نفوذ می نماید. قالیشویی خوشنام با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها این مرحله را انجام می دهد.

مرحله دوم شستشو با شوینده در قالیشویی تهران

در این مرحله ابتدا شوینده ای متناسب با فرش در قالیشویی تهران انتخاب می گردد. انتخاب شوینده باید بر اساس الیاف و عمر فرش انجام گردد. برای فرش های دست بافت حتما باید از شوینده های ملایم تر استفاده کرد. فرش با استفاده از آب خیس می گردد و سپس شوینده به همراه دستگاه بر روی آن قرار می گیرد. اگر در قسمتی از فرش خرابی و پوسیدگی وجود داشته باشد حتما باید شستشو با دقت بیشتری انجام گیرد. انجام این مرحله نقش مهمی را در تمیزی فرش دارد و حتما باید به نکات مهم توجه شود.

مرحله سوم آب کشی فرش دست بافت

آب کشی فرش دست بافت در قالیشویی تهران با استفاده از دستگاه هایی انجام می گیرد. در این دستگاه ها دوش های آب قرار دارد. آب با فشار متوسط به وسیله ی این دوش ها به سطح فرش می ریزد. در این مرحله تمام باکتری ها و میکروب های موجود بر روی فرش از بین می رود. معمولا آب کشی در دو مرحله انجام می شود. انجام این کار در دو مرحله سبب می شود تا مواد شوینده به صورت کامل از فرش خارج شوند. معمولا برای آب کشی فرش دست بافت از فشار آب بسیار قوی استفاده نمی گردد. زیرا فشار آب قوی ممکن است باعث ایجاد آسیب در الیاف فرش شود.

مراحل شستشوی فرش دست بافت در قالیشویی

مرحله چهارم آب گیری فرش

گرفتن آب فرش مرحله چهارم در شستشوی فرش دست بافت در قالیشویی تهران می باشد. بعد از انجام آب کشی باید آب فرش گرفته شود. برای این کار از دستگاه آبگیر استفاده می شود. این دستگاه حالت استوانه ای دارد و فرش به صورت لوله شده در داخل آن قرار می گیرد. این دستگاه با حرکت سبب خارج شدن آب از فرش می گردد. در این مرحله نیز باید فشار دستگاه متناسب با الیاف فرش تنظیم گردد. در صورتی که فشار موجود بر روی فرش بیش از اندازه باشد قطعا آسیب فراوانی به الیاف فرش دست بافت وارد خواهد شد.

مرحله پنج خشک کردن فرش در قالیشویی تهران

در مرحله آخر فرش توسط دستگاه های گرما ساز خشک می گردد. در یک قالیشویی تهران مجهز و پیشرفته این مرحله به درستی و با استفاده از دستگاه های باکیفیت انجام می گیرد. در مراکزی که اعتبار کافی ندارند این مرحله با دستگاه انجام نمی شود و همین موضوع سبب ایجاد آسیب در بافت فرش می شود. همچنین در صورت انجام نشدن صحیح این مرحله، فرش در مدت زمان سریع به دست مشتری نمی رسد. قالیشویی خوشنام با دارا بودن بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها در سریع ترین زمان ممکن فرش شما را تحویل می دهد.

انجام تعمیرات در صورت نیاز

برای انجام تعمیرات فرش نیز می توانید از یک قالیشویی شمال تهران استفاده نمایید. اغلب مراکز قالیشویی اقدام به انجام خدمات تعمیرات نیز می نمایند. در صورتی که فرش دست بافت شما دارای پوسیدگی، سوختگی و پارگی باشد بهتر است قبل از تحویل آن به قالیشویی در این رابطه مشورت نمایید. چرم دوزی دور فرش، بافت شیرازه و رفوگری از خدمات این مجموعه می باشد. استفاده از مواد شوینده گیاهی و ماشین آلات خاص برای شستشوی فرش دست بافت سبب می شود تا فرش شما به بهترین شکل ممکن تمیز گردد. قالیشویی خوشنام با ارائه بهترین خدمات به دنبال کسب رضایت مشتریان عزیز می باشد.

مراحل شستشوی فرش دست بافت در قالیشویی

نکات مهم درباره ی شستشوی فرش دست بافت در قالیشویی تهران

در صورتی که فرش دست بافت شما دارای الیاف ابریشم باشد باید دقت شستشو بسیار بیشتر باشد. شستشوی فرش به صورت دستی و در خانه باعث ایجاد مشکلاتی در بافت و رنگ فرش خواهد شد. تنظیم دمای آب باید به گونه ای باشد که باعث آسیب رسیدن به الیاف فرش نگردد. معمولا برای فرش های دست بافت از آب ولرم مایل به سرد استفاده می نمایند. آب داغ باعث خراب شدن رنگ فرش می گردد. توجه داشته باشید که قرار گرفتن مستقیم فرش در معرض نور خورشید نیز می تواند باعث آسیب گسترده در بافت فرش شود. متاسفانه در برخی از مراکز غیر مجاز برای خشک کردن فرش از نور خورشید استفاده می کنند.

اگر در قالیشویی تهران از دستگاه مناسب برای خشک کردن فرش استفاده نشود، بوی بدی در بافت فرش ایجاد می گردد. همچنین رطوبت باقی مانده سبب پوسیدگی الیاف می شود. توجه داشته باشید که بدون استفاده از دستگاه های مناسب نمی توان شستشوی مناسبی را بر روی فرش دست بافت انجام داد. انتخاب قالیشویی غرب تهران که دارای تجهیزات پیشرفته است، بهترین روش برای شستشوی فرش می باشد. قالیشویی خوشنام با داشتن سابقه درخشان آماده خدمات رسانی به همشهریان عزیز می باشد. با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر در جامعه پرداخت هزینه های سنگین برای قالیشویی امکان پذیر نمی باشد. در صورت انتخاب این مجموعه می توانید فرش های خود را با مناسب ترین قیمت ها شستشو دهید.

بهترین متخصص کولپوسکوپی تهران



شنبه 4 تیر 1401
بؤلوملر :