ghalishoeigolbarg

راهکار از بین بردن چروک فرش

0 گؤروش
یازار:‌

راهکار از بین بردن چروک فرش

قالیشویی نارمک

برای افراد بسیاری پیش آمده، به دلیل آن که وسایل سنگینی روی فرش قرارداده اند و یا پس از قالیشویی، چین و چروک و موج‌هایی روی فرش تورفتگی و چاله‌هایی شده ایجاد شده است.

راهکار از بین بردن چروک فرش

گروه گوناگون تیتریک، برای افراد بسیاری پیش آمده، به دلیل آن که وسایل سنگینی روی فرش قرارداده اند و یا پس از قالیشویی، چین و چروک و موج‌هایی روی فرش تورفتگی و چاله‌هایی شده ایجاد شده است. اما چگونه می‌توان فرش را مانند روز اولش صاف و بدون چروک کرد؟ بله ترفند‌هایی برای ازبین بردن چروک‌های فرش وجود دارد که در ادامه بیان خواهد شد.

چگونه چروک فرش را در منزل از بین ببریم؟

به علل مختلفی ممکن است در طول استفاده از فرش باچین و چروک، شکستگی، تاشدن و موج‌هایی در فرش مواجه شویم. اما چین و چروک را می‌توان به راحتی باچند ترفند برای همیشه از بین برد، می‌توان چروک فرش را در منزل ازبین برد و یا فرش را به طور کلی به قالی شویی بسپارید، اما در این مقاله تکنیک‌هایی برای رفع چروک در منزل توضیح داده خواهد شد با ما همراه باشید. بهتر است در هنگام انتخاب خدمات شستشوی فرش، از خدمات اتوپرس نیز استفاده نمایید. لازم به ذکر است میتوانید با انتخاب اعلاشویی خدمات کاملی برای فرش داشته باشید.

مسلما در منزل هر کسی اتو یافت می‌شود، بنابراین با استفاده از آن می‌توان تا حدودی به خوبی از شر چروک‌های فرش خلاص شد.

بسیاری از افراد زمانی که قصد ازبین بردن چروک‌های فرش را دارند، فرش را زیر اجسام سنگین گذاشته و یا در فضایی پهن می‌کنند تا به مرور صاف شود، این یک راه رایج و آسان است، اما زمانی که می‌خواهید به سرعت تمامی چروک‌ها ازبین برود و نگران آسیب دیدن فرش هستید، کارآمد نیست؛ بنابراین برای از بین بردن سریع چروک فرش بدون آسیب به آن، ترفند‌های زیر را امتحان کنید.

اما برای این کار نیاز به بخار حاصل از اتو داریم، بنابراین اتو بخار بهتر عمل خواهد کرد، طبق مراحل زیر کار را دنبال کنید:

ازبین بردن چروک فرش با بخارشو

• امروزه در اکثر خانه‌ها بخارشو پیدا میشود. در صورتی که بخارشو دارید، میتوانید به راحتترین شکل چروک فرش را از بین ببرید.

• بخارشو را در بالای قسمته ایی از فرش که دچار تورفتگی و چروک است نگه داشته و بخار را به سمت قسمت مورد نظر وارد کنید، مراقب باشید بخار زیاد به فرش آسیب نزند!

• یک برس بردارید و روی بافت‌های فرش بکشید و الیاف را به آهستگی حرکت دهید. (قسمتی از فرش که دچار فرورفتگی و برآمدگی است را در حین آن که بخار اتو به آن برخورد می‌کند، با دست به جهت مخالف مالش دهید)

• این مراحل را می‌توان چندین مرتبه تکرار کرد تا نتیجه‌ی دلخواه بدست آید.

نکته: مراقبت باشید در حین انجام کار، بخارشو را بیش از اندازه به فرش نزدیک نکنید تا الیاف آن دچار آسیب نشود. همچنین باید توجه داشته باشید که این روش برای همه فرش‌ها مناسب نیست و فرش‌ها با الیاف خاص باید با روش مناسب خود اتوپرس شوند.

ازبین بردن چروک فرش با کمپرس یخ

• روش دیگر این است که فرش را کمپرس کنید، یعنی تعدادی یخ روی فرش بگذارید و اجازه دهید مدتی به این حالت بماند تا سطح فرش صاف شود.

•‌ می‌توان پس از آن که روش قبلی را انجام دادید، کمپرس را برای مسطح کردن کامل فرش نیز امتحان کنید.

رفع چروک فرش در قالیشویی

زمانی که فرش را به قالیشویی می‌سپارید، برای ازبین بردن چروک‌های فرش دستگاه‌های مجهزی وجود دارد:

قبل از آن که از نحوه رفع چروک توسط قالیشویی صحبت کنیم، باید بگوییم زمانی که فرش شسته می‌شود پس از اتمام شستشو، خشکشویی فرش انجام می‌شود و سپس اتوپرس خواهد شد؛ بنابراین یکی از مراحل اصلی که در هر بار شستشو در قالیشویی انجام می‌شود، رفع چروک‌های فرش و اتوپرس فرش است، بدین ترتیب رفع چروک فرش خودکار انجام می‌شود.

تعمیرات کابینت



آردینی اوخو
چهارشنبه 29 دی 1400
بؤلوملر :

قالیشویی آنلاین، هم هوشمندانه هم راحت!

0 گؤروش
یازار:‌


قالیشویی آنلاین، هم هوشمندانه هم راحت!

قالیشویی خیابان بهار

قالیشویی آنلاین می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای زمان‌هایی باشد که امکان یافتن بهترین قالیشویی به صورت حضوری را ندارید. در چنین مواقعی قالیشویی آنلاین می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

برترین‌ها: همه ما می‌دانیم که بخش مهمی از نظافت و تمیزی خانه به فرش‌هایمان باز می‌گردد. هر چقدر که خانه تمیز و مرتبی داشته باشید، کثیفی فرش‌ها در وهله اول منبع آلودگی خواهد بود و بعد از آن نیز می‌تواند تمامی تمیزی و زیبایی خانه شما را زیر سؤال ببرد. به همین دلیل نیز همیشه توصیه می‌شود که فرش‌های خانه خود را هر چند ماه یکبار شستشو دهید.


از آنجایی که شستشوی فرش در خانه کار بسیار سخت و زمان‌بری به حساب می‌آید، معمولاً افراد تصمیم می‌گیرند که فرش‌های خود را به دست متخصصان و کارشناسان این زمینه بسپارند تا خیالشان از این بابت کاملاً راحت شود. امروزه قالیشویی‌های بسیاری مشغول فعالیت هستند که ضمن حفظ کیفیت کاری خود، می‌توانند فرش شما را سالم، تمیز و مرتب تحویلتان دهند. در این مطلب با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع قالیشویی آنلاین بپردازیم و شما را در داشتن یک انتخاب خوب راهنمایی کنیم.


قالی‌شویی آنلاین، هم هوشمندانه هم راحت!

ویژگی‌های قالیشویی خوب
شاید بد نباشد اگر که پیش از هر چیز به موضوع ویژگی‌های یک قالیشویی خوب بپردازیم و ببینیم که اصلاً چگونه می‌توانیم انتخاب خوبی داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک قالیشویی خوب، تفکیک شستشوی فرش‌های دستباف و ماشینی است. همان‌طور که می‌دانید الیاف به‌کاررفته در فرش‌های ماشینی و دستباف با هم تفاوت بسیاری دارند و به همین دلیل نیز، شستشوی مشابه و یکسان آن‌ها کار کاملاً اشتباهی خواهد بود؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قالیشویی آنلاین خوب این است که برای هر کدام از این دو نوع فرش، شیوه شستشوی متناسب با آن را داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید برای انتخاب قالیشویی آنلاین خوب در نظر بگیرید، زمان ارائه‌شده برای شستشو و تحویل فرش است. طبیعتاً تمامی قالیشویی‌ها می‌توانند با یک برنامه‌ریزی درست و همین‌طور مسئولیت‌پذیری، فرش‌های مشتریان را دقیقاً در زمان همانی که به آن‌ها وعده داده‌اند تحویل دهند. به همین دلیل نیز خوش‌قولی و امانت‌داری یک قالیشویی آنلاین، از دیگر ویژگی‌های مهمی است که باید آن را مدنظر داشته باشید.

مسئله دیگری که باید در انتخاب قالیشویی آنلاین خود در نظر بگیرید دسترسی آسان به آن است. طبیعتاً اگر قالیشویی شما نزدیک محل زندگی‌تان باشد دسترسی بهتری به آن خواهید داشت. چه بسا بسیاری از قالیشویی‌ها برای مشتریانی که در محله آن‌ها هستند، سرویس رایگان نیز دارند. به همین دلیل هم باید در زمان انتخاب قالیشویی چنین مسئله‌ای را نیز در نظر بگیرید.


قالی‌شویی آنلاین، هم هوشمندانه هم راحت!

از دیگر ویژگی‌های مثبت یک قالیشویی آنلاین خوب ارائه خدمات و مشاوره آنلاین است. این یعنی دیگر با خرید و ارتباط آنلاین با قالیشویی، احساس نمی‌کنید که ممکن است به فرش شما آسیبی وارد شود، بلکه در ارتباط مستقیم با شرکت قالیشویی هستید و از این بابت نیز خیالتان راحت خواهد بود.


یکی از ویژگی‌های مهمی که یک قالیشویی باید از آن برخوردار باشد، کاور کردن فرش است. طبیعتاً اگر فرش شما بدون هیچ محفظه نگهدارنده و کاوری جا به جا شود می‌تواند آسیب بسیاری ببینید، به‌خصوص وقتی که شسته شده و تمیز است. به همین دلیل نیز بهتر است که قالیشویی شما بعد از شستشوی فرش، آن را کاور کند و بعد به دست شما برساند. با این کار طبیعتاً رضایت شما به مراتب بیشتر هم خواهد شد.

در زمان انتخاب قالیشویی آنلاین باید مطمئن باشید که قالیشویی موردنظر شما از تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار باشد. طبیعتاً وجود بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات می‌تواند احتمال بهبود کیفیت شستشوی فرش را نیز افزایش دهد.
قالیشویی‌ها اصولاً باید زیر نظر اتحادیه قالیشویی فعالیت کنند و تمامی قوانین و مقررات آن را نیز رعایت نمایند. این اتحادیه، قیمت‌ها و تعرفه‌هایی را مشخص می‌کند که تمامی قالیشویی‌های زیر نظر آن باید از آن‌ها پیروی کنند. به همین دلیل نیز هزینه‌ها و تعرفه‌های قالیشویی‌ها مشخص و ثابت است. بهتر است که در زمان انتخاب قالیشویی آنلاین خود چنین مسئله‌ای را نیز در نظر داشته باشید. با بررسی قیمت‌ها در چند قالیشویی، می‌توانید مقایسه درست و هوشمندانه‌ای داشته باشید و در نهایت هم به انتخابی مناسب دست یابید.

درباره قالیشویی آنلاین
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و امکانات بسیاری که در فضای آنلاین فراهم شده، شما می‌توانید زندگی به مراتب راحت‌تر و بدون دردسرتری را تجربه کنید. به‌خصوص با وجود شیوع ویروس کرونا، بهتر است که در خانه‌هایتان بمانید و تنها با چند کلیک ساده، کار‌های روزمره‌تان را به انجام برسانید. این موضوع شامل قالیشویی نیز می‌شود.


قالی‌شویی آنلاین، هم هوشمندانه هم راحت!

برای این کار هم تنها لازم است که در خانه‌تان بمانید و با انتخاب یک قالیشویی آنلاین مناسب، فرش‌های خود را به دست آن‌ها بسپارید. استفاده از قالیشویی‌های آنلاین برای شما مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت. شما می‌توانید با بررسی نظرات مشتریان و کاربران در رابطه با هر قالیشویی آنلاین، خیال خود را از بابت کیفیت کاری آن‌ها راحت کنید. در کنار این نیز، امکان بررسی و مقایسه بهتر و دقیق‌تری از قیمت‌ها نیز با قالیشویی آنلاین مهیا می‌شود و در نتیجه انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تری را نیز به دست خواهید آورد. تنها کافی است که دقت کنید و به سراغ باکیفیت‌ترین و مورد اعتمادترین قالیشویی آنلاین بروید.


بهترین قالیشویی آنلاین را چگونه بیابیم؟
برای اینکه بتوانید بهترین قالیشویی آنلاین را انتخاب کنید، می‌توانید در مرحله اول از دوستان و آشنایان خود نظرخواهی کنید. سپس از فضای مجازی و تبلیغات کمک بگیرید و با استفاده از اسامی پیدا شده لیستی از بهترین قالیشویی‌ها آماده کنید. پس از آماده کردن اسن لیست می‌توانید هر یک را به صورت جداگانه بررسی نمایید و اطمینان یابید که قالیشویی مورد نظر تمام ویژگی‌های یک قالیشویی خوب را دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

فیزیوتراپی فرمانیه


آردینی اوخو
سه شنبه 28 دی 1400
بؤلوملر :

شیرینی کام دلالان از دست‌بافت‌های داری خراسان‌شمالی/ صنعت فرش استان در گیرودار مشکلات ابتدایی

0 گؤروش
یازار:‌

شیرینی کام دلالان از دست‌بافت‌های داری خراسان‌شمالی/ صنعت فرش استان در گیرودار مشکلات ابتدایی

قالیشویی خیابان هنگام


خراسان‌شمالی یکی از استان‌های کشور با ظرفیت تولید فرش و قالی دست‌بافت است که متاسفانه به دلیل کم‌لطفی به این هنر، دغدغه‌های زیادی در این کار برای بافندگان به وجود آورده است.


شیرینی کام دلالان از دست‌بافت‌های داری خراسان‌شمالی/ صنعت فرش استان در گیرودار مشکلات ابتدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صنعت فرش، صنف عظیمی است که به گفته کارشناسان این حوزه، در گروه معدود صنایعی قرار می‌گیرد، که می‌توان با کمترین هزینه بیشترین سودآوری را داشت، صنعتی که اگر سال‌های گذشته در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر قدم می‌زدیم، صدای بافتن قالی را می‌شنیدیم اما حالا به دلیل غفلت از این هنر، تاروپودش به حالت درهم‌پیچیده درآمده است.


فرش ترکمن و فرش کردی ازجمله بافته‌های داری خراسان‌شمالی هستند که ثبت جهانی‌شدند، که قطعاً با یک برنامه‌ریزی درست و کارشناسی شده و ورود جدی مسئولان مرتبط با این حوزه می‌توانسته منبع درآمد و اشتغالی برای مردم این استان باشد، در حالی که مشکلات فراوانی که باعث شده برخی کارگاه‌های بافندگی تعطیل شوند و بافندگی به سبک سنتی در حالت فراموشی پیش می‌رود.

ثبت جهانی‌شدن دو اثر فرش خراسان‌شمالی و شناسنامه‌دار شدن فرش باهدف جلوگیری از کپی‌برداری از این نوع فرش‌ها بوده در حالی که باگذشت پنج سال از این اتفاق مبارک، جهت اقتصادی شدن و صادرات این فرش‌ها اقدام خاصی صورت نگرفته است.

در کنار تولید، صادرات و فروش محصول نقش قابل‌توجهی دارد، به‌گونه‌ای که اگر این محصول به بازارهای دیگر عرضه نشود، نمی‌تواند فرصتی برای رقابت با سایر تولیدات را داشته باشد.

متاسفانه به دلیل بی‌توجهی نسبت به عرصه تولید فرش در استان، بخش از تولیدات بدون شناسنامه در داخل استان تولید و از استان خارج و با برندهای دیگر استان‌ها به خارج کشور صادر می شود و این‌گونه هنر دست بافندگان خراسان‌شمالی به فراموشی سپرده‌شده می شود.

دست‌بافت‌های داری استان در انحصار واسطه‌ها قرار دارد

معصومه ذوالفقاری از هنرمندان خراسان‌شمالی و کارشناس در حوزه دست‌بافت‌های داری در این استان در گفت‌وگو با رسانه ها در رابطه با مشکلات اساسی فرش‌های دست‌بافت اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی دست‌بافت‌های داری در انحصار واسطه‌ها و دلال‌بازی‌ها قرارگرفته است و شرکت‌های تعاونی درزمینهٔ اتصال تولید به صادرات نتوانستند موفق باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از بافندگان شرایط و یا توانمندی عرضه محصولات و بازاریابی در بازار را ندارند، گفت: علاوه بر این تأمین مواد اولیه مرغوب و تحویل این مواد و بازاریابی برای تولیدکنندگان می‌تواند بخشی از خدمات مهم شرکت‌های تعاونی باشد که اگر این شرکت‌ها منصفانه رفتار کنند باید چتر حمایتی را بر سر این مجموعه داشته باشند.



ذوالفقاری با اشاره به اینکه شرکت‌های تعاونی، بافنده‌ها را منسجم می‌کنند تا محصول مورد سلیقه بازار را تولید کنند، گفت: درصورتی‌که شرکت تعاونی متعهد به رسالت کاری خود باشد و به دسترنج اعضا اهمیت بدهد، وضعیت اعضا بهتر می شود.

شرکت‌های تعاونی در خراسان‌شمالی ماهیت خانوادگی پیدا کردند

این کارشناس دست‌بافت‌های داری در خراسان‌شمالی در ادامه بیان کرد: این در حالی است که بیشتر شرکت‌های تعاونی، ماهیت خانوادگی دارند و به دنبال یک تسهیلات ارزان‌قیمت برای خود هستند و همانند دلال عمل می‌کنند.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که اتحادیه‌های فرش و دست‌بافت‌های داری باید تعیین‌کننده دستمزد بافندگان باشند، خواستار تشکیل انجمن حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان به‌منظور بررسی مشکلات چرخه تولید فرش و دست‌بافت‌های داری و ارائه راهکار برای حل آن‌ها شد.

افزون بر این، ذوالفقاری تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط نیز برای مدیریت آشفته‌بازار چرخه تولید فرش و دست‌بافت‌های داری باید ورود جدی انجام دهند.

شناسایی بازارهای جهانی فروش فرش برای بافندگان استان ضرورت دارد

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد در خصوص اهمیت موضوع و شناخته شدن محصول تولید استان در بازارهای خارجی، اظهار کرد: دنیا طالب فرش‌های دستباف ایران است، اما این موضوع مورد غفلت واقع‌شده لذا باید پیوست اجتماعی کار مورد مطالعه قرار گیرد.

حسین نژاد گفت: استعداد‌های بسیاری در بین قالیبافان وجود دارد که مهارت‌آموزی و ارتقای آموزش در این حوزه باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی ادامه داد: نیاز به برگزاری کارگروه فرش در استان‌ها ماهی یک‌بار ضروری است تا دغدغه‌های تولیدکنندگان فرش شنیده شود.

استاندار خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: شناسایی بازار جهانی فرش همراه با ضمانت فروش آن برای تولیدکنندگان خراسان‌شمالی باید وجود داشته باشد تا آن‌ها با آرامش خاطر کار را دنبال کنند.

فرش‌های خراسان‌شمالی در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو دبی

این در حالی است که فرحناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران در سفری که به استان خراسان‌شمالی داشته است، اعزام هیات‌های تجاری و هنرمندان بافنده فرش‌های دست‌بافت خراسان‌شمالی به نمایشگاه بین‌المللی اکسپو در دبی که در حال برگزاری است، خبر داد و گفت: در این نمایشگاه تعدادی از فرش‌های دست‌بافت استان برای معرفی به دنیا به نمایش گذاشته می‌شوند.



وی توضیح داد: با توجه به عقد تفاهم‌نامه‌ای که میان مرکز ملی فرش ایران با اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی منعقد شد، بنا بر آن قرار گرفت که هیات‌های تجاری به همراه شماری از هنرمندان فرش‌های دست‌بافت خراسان‌شمالی به نمایشگاه بین‌المللی اکسپو در دبی اعزام و در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

دست‌بافت‌های داری خراسان‌شمالی موردپسند چین و ژاپن هستند

رافع با یادآوری این مطلب که فرش‌های دست‌بافت خراسان‌شمالی موردپسند کشورهای مختلف ازجمله چین و ژاپن هستند، بیان کرد: در این نمایشگاه بین‌المللی در غرفه‌ای که در اختیار مرکز ملی فرش ایران قرار داده‌شده است، تعدادی از فرش‌های دست‌بافت خراسان‌شمالی نیز در معرض نمایش حاضران در این نمایشگاه قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: قصد بر این است که این نمایش ترسیم مسیری برای بازاریابی صحیح بین‌المللی، انجام صادرات همچنین ترسیم مسیر برای انجام بافت بر اساس سلیقه جهانی باشد.

اعمال تحریم‌های بین‌المللی برای صفر شدن صادرات فرش به بازارهای جهانی

رافع همچنین درباره ارتقای جایگاه هنر صنعت فرش دست‌بافت کشور در بازارهای داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: در حال حاضر این هنر صنعت ملی به علل مختلف ازجمله تحریم‌های بین‌المللی و بازپرداخت تعهد ارزی رو به نابودی است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران درباره مهمترین مشکلات کنونی هنر صنعت فرش‌های دست‌بافت کشور نیز اظهار کرد: اعمال تحریم‌های بین‌المللی برای صفر شدن صادرات این محصول به بازارهای جهانی باهدف ناامید کردن و از بین بردن اشتغال هشت میلیون نفر بافنده و شاغل در این صنعت ازجمله مشکلات اصلی پیش روی در این رشته است.

وی همچنین دستورالعمل بازپرداخت تعهد ارزی ناشی از صادرات این محصول را نیز از دیگر مشکلات بسیار مهم در این رشته اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه مدت‌زمان انجام فروش این محصول در بازارهای بین‌المللی طولانی است، اما دولت دوره بازپرداخت تعهد ارزی آن را یک‌ساله تعیین کرده که این رویه به تجارت این محصول ضربه زده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه این مشکلات موجب شده‌اند که حجم صادرات این محصول به بازارهای جهانی بسیار کاهش پیدا کند، خواستار شد: حداقل دولت بازپرداخت تعهد ارزی از محل صادرات این محصول را حذف و یا دوره بازپرداخت آن را طولانی کند.

رافع گفت: در غیر این صورت به جایگاه صادراتی پیشین این محصول بازنخواهیم گشت.

اما متاسفانه باگذشت دو هفته از سفر رئیس ملی فرش کشور به خراسان‌شمالی ظاهراً وعده‌ها در قالب وعده باقی‌مانده و هیچ‌کدام محقق نشده است.

مرکز ملی فرش نسبت به تعهداتش به خراسان‌شمالی عمل‌نکرده است

محمود قنبری، معاون اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی روز گذشته در کارگروه اشتغال و اقتصاد استان اشاره کرد: مرکز ملی فرش ایران به تعهدات و مفاد قرارداد خود نسبت به استان عمل‌نکرده است.

وی ادامه داد: در حالی که شرایط بافندگان استان، بیمه آنان و مباحث آموزشی حائز اهمیت است اما مرکز ملی فرش این تعهدات را اجرایی نکرده است.



قنبری با بیان اینکه کسانی که شرایط دریافت تسهیلات دارند باید از آن بهره‌مند شوند، افزود : در شرایط حال حاضر تسهیلات باید برای کسانی که دارای عدم چک برگشتی، عدم بدهی قبل و ضامن هستند، تعلق گیرد.

۲۶ هزار بافنده در خراسان‌شمالی وجود دارند

ولی‌الله تازیکی، مسئول حوزه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های خراسان‌شمالی در حوزه مشاغل خانگی، فرش دستباف است که بیش از ۲۶ هزار بافنده دارای کارت قالی‌بافی در آن فعالیت دارند.

وی گفت: از این تعداد بافنده حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد بانوان سرپرست خانواده تشکیل می‌دهند که دغدغه اصلی آن‌ها نداشتن بیمه است.

بیشتر بافندگان دغدغه بیمه دارند!

مسئول حوزه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی افزود: در خراسان‌شمالی از جمعیتی ۲۶ هزارنفری بافنده حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دارای بیمه هستند که متاسفانه برای تحت پوشش قرار گرفتن اشخاص جدید باید بیمه‌شدگان قبلی انصراف و یا به‌نوعی لغو بیمه شوند تا شخص جایگزین تحت پوشش قرار گیرد.

وی گفت: طبق قانون تمام اشخاصی که در حوزه مشاغل خانگی مشغول به کار هستند باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند که طبق اعلام مسئولین این بخش اعتباری برای ثبت بیمه جدید برای بافندگان وجود ندارد.

تازیکی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه قالی‌بافی، بحث تسهیلاتی است که با نرخ ۴ درصد به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

صف طولانی دریافت تسهیلات

وی بیان داشت: مشکلی که در این حوزه وجود دارد کمبود اعتبار است، به‌عنوان‌مثال برای مشاغل خانگی در سال جدید حدود ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب شد که تاکنون با پیگیری‌های انجام‌شده از بخش‌های مختلف، ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۲۳ شاغل مشاغل خانگی اختصاص‌یافته و این تعداد برای دریافت وام به بانک معرفی‌شده‌اند.

تازیکی با اشاره به اینکه صاحبان مشاغل خانگی که اکنون در حال دریافت مبالغ تسهیلات هستند از ثبت‌نام‌شدگان قبل از سال ۹۷ هستند، گفت: بیشتر این اشخاص، فعالین حوزه فرش هستند که متاسفانه بعد از اردیبهشت سال ۹۷ تمام کسانی که در تقاضای دریافت تسهیلات دارند در صف دریافت هستند.

وی اقدامات انجام‌شده جهت معرفی برند فرش خراسان‌شمالی را حضور بافندگان در نمایشگاهی در تهران و ایجاد دوره‌های تخصصی بافندگی و فروش نام برد.

تازیکی اظهار داشت: ایجاد نمایشگاه دائمی در سایت نمایشگاهی ارکان یکی از برنامه‌هایی مهم برای رونق صنعت فرش استان که در حال پیگیری برای انجام است.

فروش فرش خراسان‌شمالی به نام سایر استان‌ها اندک است/باید کارگاه‌های متمرکز بافندگی ایجاد شود

وی در خصوص فروش فرش‌های استان به نام سایر استان گفت: این موضوع شاید به صورت اندکی و خرد اتفاق وجود داشته باشد اما با توجه به شناخته بودن فرش خراسان‌شمالی این کار به‌صورت همه‌گیر وجود ندارد.

تازیکی با اشاره با نوع تولید فرش در استان و خانگی بودن تولیدات افزود: یکی از اتفاقاتی که باید برای برندیگ فرش خراسان‌شمالی انجام شود، ایجاد کارگاه‌های متمرکز است که این اتفاق باید با همکاری سازمان‌های مختلف انجام شود.

وی تصریح کرد: باید مشوق‌های خاصی تعریف شود تا تولیدکنندگان برای حضور در این کارگاه‌های متمرکز تمایل پیدا کنند.



مسئول حوزه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی اظهار داشت: هم‌اکنون تعدادی از این نوع کارگاه‌ها در استان وجود دارد اما برای رونق این بخش نیاز به وجود مشوق، حمایت، تسهیلات، زمین و... است و صرفاً سازمان صمت توانایی انجام همه امورات را ندارد و همه سازمان‌ها باید برای این مهم ورود پیدا کنند.

وی در پایان گفت: فرش خراسان‌شمالی با ایجاد ظرفیت مجموعه‌های متمرکز به بازارهای هدف شناخته می شود و باید بر روی این موضوع کار شود.

بازار خوب فروش مساوی با رونق تولید

شاید با نگاه به دغدغه‌های مطرح شده از سوی کارشناسان، مسئولین و بافندگان، صنعت فرش خراسان‌شمالی در پیچ‌وخم مشکلات ابتدایی گیرکرده است که رفع هر یک از آن‌ها می‌تواند گامی به جلو برای تولید فرش باکیفیت باشد.

بیمه، تسهیلات، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در خراسان‌شمالی، ایجاد کارگاه‌های تولیدی متمرکز و از این قبیل دست دغدغه‌ها شاید در یک نگاه کم‌کاری مسئولین هر بخش را به نمایش گذارد.

اینکه دائماً در سال‌های اخیر بانام گذاری سال‌ها به موضوعات اقتصادی تأکید بر حمایت از مشاغل خرد و خانگی باشد اما مشکل امروز بافندگان بیمه، تسهیلات و تأمین شرایطی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مطرح شود به‌جز کم‌کاری شاید چیزی به ذهن خطور نکند!

خلع در هر یک از این موارد باعث خروج فرش باکیفیت و اصیل خراسان‌شمالی از استان به سایر استان‌ها و فروش به نام دیگران خواهد بود.

موضوع برندیگ که نیاز به ورود سازمان‌های مانند، صمت، مسکن و شهرسازی، شهرداری، تأمین اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی، اتاق بازرگانی و میراث فرهنگی و... را دارد می‌تواند باعث دلگرم شدن تولیدکنندگان و بافندگان شود و همچنین وجود بازار بزرگی از فرش در استان که تولیدکنندگان در آن حضورداشته باشند و هم‌محلی برای فروش تولیداتشان شود و هم می‌تواند یکی از راه‌کارهای حفظ این ابر صنعت خراسان‌شمالی باشد.


فیزیوتراپی نیاوران



آردینی اوخو
دوشنبه 27 دی 1400
بؤلوملر :

چه کسانی مشمول بیمه قالی‌بافی می‌شوند؟

0 گؤروش
یازار:‌

چه کسانی مشمول بیمه قالی‌بافی می‌شوند؟

قالیشویی لویزان


ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس ماده یک آیین‌نامه بیمه قالی‌بافی مشمولان این بیمه افرادی هستند که منحصرا به شغل قالی‌بافی و یا مواردی مانند طراحی نقشه، رنگرزی و... که مرتبط با قالی‌بافی هستند، مشغول باشند و همچنین برای چگونگی اشتغال در این زمینه‌های نیز استانداردهایی تعیین شده است.


غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص نحوه بیمه‌ قالی‌بافی به واجدین شرایط، اظهار کرد: براساس ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی و به دلیل اینکه اکثر بیمه‌شدگان قالی‌بافی خانم‌ها هستند، سن بازنشستگی برای خانم ها ۵۵ سال به‌همراه ۲۰ سال سابقه بیمه درنظر گرفته شده است، همچنین برای افرادی که ۳۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن دارند امکان بازنشستگی برای آن‌ها وجود دارد، ۳۵ سال سابقه بیمه نیز بدون شرط سنی در نظر گرفته می‌شود و افراد قادر به بازنشستگی و دریافت حقوق هستند.


مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: براساس قانون تعیین تکلیفی که در این سازمان وجود دارد، قالیبافان زن که دارای ۱۰ سال سابقه بیمه هستند و سن آن‌ها به ۵۵ سال رسیده است، نیز می‌توانند به نسبت سنوات خود از مستمری سازمان بهره‌مند شوند، همچنین افرادی که به سن ۵۵ سالگی رسیده، اما سابقه آن‌ها کمتر از ۱۰ سال است نیز می‌توانند کسری سنوات خود را خریداری کرده و قادر به استفاده از مستمری سازمان به نسبت سنوات ۱۰ ساله خود باشند، همچنین درخصوص مردانی که بیمه قالی‌بافی هستند نیز تنها تفاوت در این است که شرط سنی ۵۵ سال به ۶۰ افزایش پیدا خواهد کرد.


وی ادامه داد: براساس ماده یک آیین‌نامه بیمه قالی‌بافی مشمولان این بیمه افرادی هستند که منحصرا به شغل قالی‌بافی و یا مواردی مانند طراحی نقشه، رنگرزی و... که مرتبط با قالی‌بافی هستند، مشغول باشند و همچنین برای چگونگی اشتغال در این زمینه‌های نیز استانداردهایی تعیین شده است، برای مثال استانداردهای مرتبط با بافت قالی توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت و شرکت فرش مشخص می‌شوند و در بازرسی‌هایی که توسط تامین اجتماعی، وزارتخانه مذکور و شرکت فرش به‌صورت مشترک انجام می‌شود این استانداردها مدنظر قرار می‌گیرد.


محمدی عنوان کرد: بنابراین موارد تخصصی درمورد قالی توسط شرکت فرش تعیین می‌شود، برای مثال توسط این شرکت مشخص شده است که قالی با ابعاد یک در یک و نیم در مدت ۱۰۰ روز، دو در سه در ۵۰۰ روز و سه در چهار در ۱۰۰۰ روز بافته شود و تقریبا بافنده باید روزانه حدود ۴۰۰۰ هزار گره بافت داشته باشد، اما در بررسی‌های اشتغال که انجام می‌شود موارد خاص نیز درنظر گرفته می‌شود، مثلا زمانیکه خانم باردار و یا بیمار باشد، بازرسان شرایط شخص را نیز درنظر دارند، اما در مجموع فرد باید اشتغال داشته باشد و بافت قالی را به اتمام رسانده و مجدد قالی بعدی را راه‌اندازی کند.


مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این سازمان کمیسیون موضوع ماده ۹۱ وجود دارد که در مورد بررسی از کارافتادگی بیمه‌شدگان فعالیت دارد، بنابراین اگر بیمه شده قالی‌بافی در اثر بیماری قادر نباشد به کار خود ادامه دهد با ارائه مدارک پزشکی موردنیاز موضوع در کمیسیون ماده ۹۱، توسط پزشکانی که برای این منظور دعوت می‌شوند، بررسی شده و در صورت تایید بیماری مستمری ازکارافتادگی برای این فرد برقرار می‌شود، اما درصورتی‌که بیماری توسط این کمیسیون تایید نشود فرد باید مجدد اشتغال داشته باشد تا امکان ادامه بیمه برای او وجود داشته باشد.


وی تصریح کرد: بیمه قالی‌بافی مشمول کمک دولت دولت است، یعنی دولت به‌صورت ماهیانه مبلغی را بابت بیمه افراد قالیباف به‌منظور کمک جهت پرداخت به سازمان تامین اجتماعی تعهد می نماید و در حقیقت حق بیمه این افراد ۲۷ درصد مزد حقوق آن‌ها بوده و تنها هفت درصد آن را خود فرد پرداخت می‌کند.


محمدی با اشاره به اینکه مواردی در گذشته وجود داشته است که بیمه قالیبافی فردی قطع شده باشد، یادآور شد: برای مثال زمانی‌که شخص پس از مدتی اشتغال به قالیبافی را رها کند و به شغل دیگری مشغول شود، بیمه قالیبافی فرد قطع می‌شود، بنابراین در صورتیکه فرد اشتغال به قالی‌بافی نداشته باشد، استاندارد بافت را رعایت نکند، احتمال قطع شدن بیمه وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نرخ بیمه قالیبافان ۲۷ درصد است، یعنی ۲۷ درصد حقوق و دستمزدی که قانون برای آن‌ها تعیین کرده است که حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است، برای این افراد ۲۷ درصد حقوق آن‌ها به عنوان حق بیمه درنظرگرفته می‌شود و هفت درصد این مبلغ برعهده فرد بیمه‌شده و ۲۰ درصد نیز برعهده دولت است.


وی درخصوص بیمه زنان خانه‌دار، افزود: بیمه زنان خانه‌دار دارای چندین نرخ است که هر فردی می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند، اولین مورد نرخ ۱۲ درصد و درحقیقت ۱۴ درصد است، اما دو درصد آن برعهده دولت و مابقی برعهده فرد بیمه‌شده قرار دارد، نرخ ۱۲ درصد بیمه شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود، یعنی اگر فرد به سن بازنشستگی برسد و پس از بازنشستگی فوت کند بازماندگان این فرد می‌توانند از مستمری او استفاده کنند، اما در صورتیکه پیش از رسیدن به سن بازنشستگی فرد فوت کند، بازماندگان او نمی‌توانند از مسمتری او استفاده کنند، همچنین بیمه نرخ ۱۲ درصد تعهد از کار افتادگی ندارد.


محمدی ادامه داد: دومین مورد بیمه زنان خانه‌دار ۱۴ است که این بیمه نیز در واقع نیز ۱۶ درصد است، اما دو درصد آن برعهده دولت قرار دارد، تعهدات این نرخ شامل بازنشستگی و فوت قبل و پس از بازنشستگی است یعنی اگر فرد پیش از بازنشستگی فوت کند بازماندگان این فرد می‌توانند از مستمری او استفاده کنند، همچنین بیمه با نرخ ۱۸ درصد وجود دارد که این نرخ نیز درحقیقت ۲۰ درصد بوده و دو درصد برعهده دولت قرار دارد و این نرخ مربوط به بیمه کامل زنان خانه‌دار است و بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت قبل و پس از بازنشستگی را پوشش می‌دهد، علاوه‌ بر این شخص می‌تواند با پرداخت سرانه درمان که هرساله مبلغ آن تعیین و ابلاغ می‌شود و امسال برای هر نفر ماهانه حدود ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان است از خدمات درمانی بهره‌مند شود، همچنین افراد دارای بیمه خانه‌دار می‌تواند دستمزد خود را بین حداقل دستمزد شورای عالی کار و حداکثر دستمزد انتخاب کنند.


مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: به دلیل اینکه اکثر قالی‌بافان در منزل مشغول به کار هستند و ورود به منزل این اشخاص برای بررسی اشتغال که توسط بازرسان انجام می‌شود، نیازمند مجوز است برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل ابتدای کار و هنگام عقد قرارداد بیمه از افراد فرم اجازه بازرسی دریافت می‌شود.


وی اضافه کرد: تعیین موارد تخصصی در خصوص بیمه قالی‌بافان توسط شرکت فرش صورت می‌گیرد برای مثال تعیین بافت روزانه ۴۰۰۰ گره توسط قالی‌بافان توسط این شرکت انجام شده است، اما در بازرسی‌های انجام شده سعی می‌شود شرایط بافندگان در نظر گرفته شود زیرا مشاغل خانگی دارای مشکلات متعددی هستند و فرد ممکن است به دلیل بیماری، فوت بستگان و... قادر به انجام کار در زمان معین نباشد و بررسی‌ بازرسان همه جانبه است، اما استاندارد لازم نیز باید رعایت شود زیرا در مواردی نیز مشاهده می‌شود فرد شغل قالی‌بافی ندارد، اما قصد دارد از این بیمه استفاده کند.

سمپاشی بیمارستان



آردینی اوخو
یکشنبه 26 دی 1400
بؤلوملر :

نکات مهم در خصوص شستشوی فرش ابریشمی

0 گؤروش
یازار:‌

نکات مهم در خصوص شستشوی فرش ابریشمی


قالیشویی در تهرانپارس


ما در این مقاله هدف خود را بر این قرار داده‌ایم تا در خصوص شستشوی فرش ابریشمی اطلاعات مفید و مؤثری به مخاطبان عزیز ارائه دهیم تا افرادی که از نحوه صحیح شستشوی فرش‌های ابریشمی آگاهی ندارند و نمیخواهند شستشوی فرش های گران قیمت خود را به کارگاه های قالیشویی بسپرند

اقتصاد ۲۴- ما در این مقاله هدف خود را بر این قرار داده‌ایم تا در خصوص شستشوی فرش ابریشمی اطلاعات مفید و مؤثری به مخاطبان عزیز ارائه دهیم تا افرادی که از نحوه صحیح شستشوی فرش‌های ابریشمی آگاهی ندارند و نمیخواهند شستشوی فرش های گران قیمت خود را به کارگاه های قالیشویی بسپرند، با مطالعه این مطالب اصول درست و مناسب شستشوی فرش‌های ابریشمی را به بهترین شکل ممکن آموزش ببینند. برای اینکه با بهترین و مؤثرترین روش‌های تمیزکردن و نگهداری از این فرش‌های باارزش و گران‌قیمت آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها همراه ما بمانید.


آشنایی با ابریشم

ابریشم فیبر طبیعی است و زمانی که لارو کرم ابریشمِ پیله به‌وجود می‌آید، ساخته شده و در برخی از محصولات مانند فرش بکار برده می‌شود. ابریشم غالباً از فیبروئین تشکیل شده که از قدرتمندترین الیاف طبیعی جهان است. زمانی که این ابریشم خیس شود، در حدود 20 درصد از استحکام خود را از دست خواهد داد. این عنصر طبیعی برای ایجاد فرش‌ها و قالیچه‌های درخشان مورداستفاده قرار می‌گیرد و ظرافت و زیبایی خیره‌کننده‌ای به فرش می‌دهد.

شستشوی فرش ابریشم

شستشوی فرش ابریشم

اهمیت توجه به نحوه شستشوی فرش ابریشمی

نحوه صحیح شستشوی فرش با جنس ابریشمی باتوجه‌به الیاف حساس و ظریف خود، اصول و قواعدی خاصی دارد. نظافت این فرش با آب داغ و بخار ممکن است، صدمات مختلفی به الیاف ابریشم وارد کند. پس برای شستشوی فرش ابریشمی، از این نکات می‌توانید نهایت استفاده را داشته باشید.

مواد زائد و تمام گردوغبارهای موجود در فرش را از بین ببرید.
جاروکشی مداوم
جاروکشی فرش ابریشمی را به‌صورت مرتب انجام دهید. برای این کار از سر مکنده جاروبرقی که هیچ‌گونه برس با موهای زبر ندارد استفاده کنید. برس‌های با برس زبر و خشن، امکان دارد الیاف فرش را بیرون بکشند و در نهایت به فرش آسیب بزنند. این کار را بسیار آرام و بااحتیاط انجام دهید.

تکاندن فرش
گاهی اوقات فرش ابریشمی را بتکانید تا گردوغبار و زباله‌ها از داخل فرش پاک‌سازی شوند این کار علاوه بر ازبین‌رفتن گردوغبار، به تهویه هوای فرش نیز کمک زیادی خواهد کرد. به دلیل وزن سبک فرش‌های ابریشمی انجام این کار به‌راحتی خواهد بود.

لکه‌های موجود بر روی فرش را پاک کنید.
لکه‌زدایی
برای ازبین‌بردن لکه‌ها نهایت تلاش خود را انجام دهید، چراکه؛ در صورت باقی‌مانده لکه ممکن است هنگام شستشوی فرش ابریشمی به الیاف فرش بچسبند.

ازبین‌بردن ضایعات
اگر مواد زائد روی فرش مایع است، توسط یک پارچه سفید و تمیز مایعات را جذب کنید، و اگر زباله‌ها از نوع جامد هستند، به‌آرامی و توسط یک قاشق آن‌ها را از روی فرش بردارید. در این هنگام، مراقب باشید که به الیاف فرش هیچ‌گونه آسیبی وارد نکنید تا الیاف خراشیده نشوند. هرگونه حرکت اضافی و یا نادرستی ممکن است به الیاف ابریشم آسیب زیادی برساند. دقت داشته باشید همه این نکات برای انجام کار مبل شویی هم کار آمد است.

نکات مهم در خصوص شستشوی فرش ابریشمی نحوه شستشوی فرش ابریشمی

نحوه شستشوی فرش ابریشمی

استفاده از سرکه سفید
سرکه سفید برای ازبین‌بردن لکه از روی فرش ابریشمی، انتخاب مناسبی است. مقداری از آن را با میزان مساوی آب مخلوط کرده و روی یک پارچه نرم و تمیز بریزید و لکه را توسط آن پاک کنید. از یک پارچه خشک دیگر برای جذب سرکه استفاده کنید. مدتی بگذارید تا در هوای آزاد خشک شود. در این قسمت از هیچ‌گونه مواد شیمیایی برای ازبین‌بردن لک‌ها استفاده نکنید، زیرا ممکن است، ضررهای جبران‌ناپذیری به الیاف فرش وارد شود.

ازبین‌بردن بوی بد فرش ابریشم


پاشیدن جوش شیرین
به‌منظور ازبین‌بردن بوی نامناسب فرش ابریشم، می‌توان از جوش شیرین استفاده کرد. روی فرش، جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید حدود یک ساعت بر روی فرش بماند. بعد از یک ساعت با استفاده از جاروبرقی پودر جوش شیرین را از روی فرش پاک کنید.

مخلوط آب و سرکه
محلول آب و سرکه نیز برای از بین بوی بد فرش مناسب است. بعد از آن، فرش را توسط یک پارچه تمیز و خشک رطوبت‌زدایی کنید.

نکات مهم در خصوص شستشوی فرش ابریشمی فرش‌های ابریشم درخشان

فرش‌های ابریشم درخشان

نکات مهمی که باید در زمان شستشو دقت کرد

در نهایت بهتر است برای شستشوی فرش ابریشمی از مواد شوینده سبک استفاده کرده و از به‌کاربردن هرگونه مواد شیمیایی سنگین مانند انواع سفیدکننده‌ها، خودداری کنید.
در زمان نظافت فرش ابریشم، اجازه ندهید هیچ‌گونه آبی روی فرش بماند و به‌محض مشاهده هر نوع رطوبتی بلافاصله اقدام به رطوبت‌زدایی فرش کنید.


خشک‌شویی فرش ابریشمی برای فرش‌های بسیار گران‌قیمت ابریشمی انتخاب مناسبی است. البته انجام این کار نیز باید توسط یک مجموعه و یا شخص متخصص در این زمینه صورت گیرد.
درهرصورت به‌خاطر ارزش زیاد، شستشوی فرش ابریشمی باید توسط افراد حرفه‌ای در این زمینه انجام شود. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر هم می‌شود که یک لکه قدیمی و بوی نامناسب از چند وقت قل روی فرش نشسته و ممکن است که با شستشوی غیرحرفه‌ای و ناآگاهانه موجب آسیب به فرش شود.


شستشوی فرش با جنس ابریشمی به‌صورت حرفه‌ای
سپردن شستشوی به یک متخصص فرش
روش آخر که به نظر می‌رسد، بهترین و مناسب‌ترین نوع شستشوی فرش باشد، کمک‌گرفتن از یک قالیشویی معتبر است. آنها با آگاهی از این موضوع و بدون هیچ نگرانی فرش ابریشمی را در بهترین شرایط موجود مورد شستشو قرار می‌دهند، بدون اینکه آسیبی به فرش برسانند. در این باره مجموعه ما، از جمله معروف‌ترین مراکز شستشوی فرش با جنس ابریشمی است که با ارائه مجوزهای مرتبط در این زمینه، فرش ارزشمند و گران‌بهای افراد را با نهایت دقت و حساسیت، مورد شستشو قرار می‌دهد.

یک قالیشویی حرفه‌ای باسابقه چندساله در این زمینه، می‌تواند بهترین کمک‌کننده و مشاور در خصوص فرش‌های ابریشمی باشد و به اصول شستشوی فرش ابریشمی واقف باشد. شستشوی حرفه‌ای و تخصصی فرش ابریشمی را هرچند سال یک‌بار انجام دهید تا ظاهر درخشان و براق فرش حفظ شود.



کلام آخر

با انتخاب این مجموعه به‌عنوان مرکز موکت شویی و شستشوی فرش دستباف و ابریشمی، محصول گران‌بهای خود را به افراد امین و کاربلد می‌سپارید که نهایت وسواس را در انجام این نوع شستشو به کار بسته‌اند. این افراد به اصول شستشوی فرش ابریشمی واقف هستند و می‌دانند که هر نوع مواد شیمیایی و حتی آب داغ به بافت فرش آسیب می‌رساند. البته شستشوی عمقی بدون هیچ‌گونه صدمه به فرش ابریشمی نیز از مهارت‌های انجام شده در این مجموعه است.

فرش‌های ابریشمی اگر به‌درستی و با اصول خاص خود مورد نظافت قرار نگیرند ممکن است با یک حرکت اشتباه، ارزش و قیمت فرش تا حدود بسیار زیادی پایین آید و مجموعه ما بر تمام این موضوعات اطلاعات ویژه و متخصصانه‌ای دارد.






آردینی اوخو
شنبه 25 دی 1400
بؤلوملر :

انقلاب صنعت قالیشویی در ایران

0 گؤروش
یازار:‌

انقلاب صنعت قالیشویی در ایران


قالیشویی اتوبان باقری

قالیشویی در ایران صنفی قدیمی و پر سابقه است اما تا همین چند سال پیش این صنف کاملاً سنتی بوده و نمی‌شد نام صنعت را روی آن گذاشت.


به گزارش بازار، قالیشویی در ایران صنفی قدیمی و پر سابقه است اما تا همین چند سال پیش این صنف کاملاً سنتی بوده و نمی‌شد نام صنعت را روی آن گذاشت. اما در سال‌های اخیر این صنف پیشرفت‌های قابل توجهی کرده و به معنای واقعی کلمه تبدیل به یک صنعت بزرگ گشته است. قبل از ورود دستگاه‌های شستشو و خشک کن به این این صنعت، قالیشویی در تمامی مراکز به صورت سنتی و با دست و به کمک پارو شسته و سپس در فضای آزاد و زیر نور آفتاب خشک می‌شدند. این شیوه کاری با مصرف انرژی و زمان بسیار زیاد، باعث می‌شد تا ظرفیت قبول سفارشات هر قالیشویی بسیار محدود باشد.

به مرور زمان و با ورود ماشین آلات شستشو و خشک‌ کن، مسیر این صنف به سمت صنعتی شدن پیش رفت. سرعت بخشیدن به فرایند شستشو باعث شد تا میزان ظرفیت دریافت سفارشات قالیشویی‌ها بالاتر رفته و به نسبت درآمد نیز بیشتر شود.

مدیریت به روش سنتی، اصلی‌ترین سد در برابر پیشرفت قالیشویی‌ها
متاسفانه با پیشرفت بسیار زیاد صنعت قالیشویی در فرآیند اجرا، مدیریت این مجموعه‌ها به همان شیوه سنتی و دفتری ادامه پیدا کرد. با افزایش تعداد سفارشات و عدم کنترل مدیریت بر روی همه آن‌ها، به مرور تعداد خطاهای مجموعه و نارضایتی مشتریان نیز افزایش پیدا کرد. بحرانی که هم اکنون بسیاری از مراکز قالیشویی کوچک و بزرگ با آن مواجه هستند.

علاوه بر تمام این موارد، این روزها با وجود ظرفیت اکثر مراکز در قبول سفارشات بیشتر، عدم توانایی مدیریت تمام امور در ابعاد وسیع، باعث می‌شود تا جلوی پیشرفت و توسعه مجموعه‌های قالیشویی و در نتیجه افزایش درآمد آن‌ها گرفته شود. پس از بروز فراگیر این ضعف در مراکز قالیشویی، شرکت‌های بسیاری تلاش کردند تا با ساخت نرم‌افزارهایی شیوه مدیریتی این مجموعه‌ها را تغییر دهند؛ اما تنها تفاوت این نرم‌افزارها با شیوه سنتی مدیریت قالیشویی روش ثبت اطلاعات بود. به این صورت که تمامی اطلاعات سفارشات و... به جای ثبت به صورت دفتری، در سیستم ثبت می‌شد. کامپیوتری شدن ثبت اطلاعات تا حدودی می‌توانست از بروز اشتباهات در سیستم جلوگیری کند، اما به هیچ عنوان نمی‌توانست در رشد و پیشرفت مجموعه موثر باشد.

کلید اصلی افزایش درآمد قالیشویی‌ها
بررسی دقیق مشکلات قالیشویی‌ها، مشخص کرد که در تمامی این مراکز به دلیل عدم هماهنگی و مدیریت صحیح بخش‌های مختلف، با وجود ظرفیت‌ بسیار بالای دستگاه‌ها و همچنین گستردگی فضا، امکان توسعه محدود شده و هیچ قالیشویی نمی‌تواند با حداکثر ظرفیت خود اقدام به ارائه خدمات نماید.

هوشمند سازی سیستم مدیریت قالیشویی
گروه فناوری اطلاعات ژنیک شرکتی با سابقه در زمینه طراحی نرم‌افزارهای مدیریتی و اتوماسیون، با مشاهده ضعف‌ها و چالش‌های موجود در مدیریت مراکز قالیشویی، اقدام به طراحی سیستمی جهت هوشمند سازی مدیریت قالیشویی‌ها کرده است. پونیک، به عنوان یک نرم‌افزار جامع مدیریت قالیشویی، به تنهایی توانسته تحول عظیمی را در این صنعت به وجود بیاورد. با استفاده از این نرم‌افزار تمامی فرآیندهای قالیشویی اعم از جمع آوری سفارشات، شستشو، انبارداری، توزیع و... به صورت هوشمند انجام می‌شود. پونیک با قابلیت اصلاح ساختار مدیریتی و هماهنگ سازی تمام بخش‌ها، این امکان را به مراکز می‌دهد تا بتوانند با مصرف کمترین انرژی و سرمایه انسانی از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنند.

با استفاده از نرم‌افزار قالیشویی پونیک دیگر هیچ سدی در راه گسترش کسب‌وکار قالیشویی‌ها از نظر مدیریتی نخواهد بود. تعدادی از مهم‌ترین امکانات سیستم هوشمند مدیریت قالیشویی پونیک که موجب افزایش کارایی و درآمد فوق‌العاده مراکز قالیشویی می‌شود را در ادامه شرح خواهیم داد.

انقلاب صنعت قالیشویی در ایران

پردازش و چینش سفارشات به صورت کاملا اتوماتیک
یکی از مهم‌ترین عملیات‌ها در صنعت قالیشویی، پردازش و چینش درست و بهینه سفارشات جهت جمع‌آوری و پخش است. چینش ترتیب درست برای ناوگان می‌تواند علاوه بر افزایش بازدهی ناوگان، باعث رضایت مشتریان از جمع آوری و تحویل به موقع و همچنین کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف سوخت شود. چینش سفارشات در سیستم مدیریت سنتی نیازمند چند نیروی کار بسیار حرفه‌ای با تسلط بر روی تمام مسیرهاست تا بتوانند با صرف زمان بسیار زیاد، به درستی ترتیب جمع آوری و توزیع سفارشات را تشخیص دهند.

نرم‌افزار مدیریت قالیشویی پونیک به صورت کاملاً اتوماتیک و هوشمند می‌تواند با تخمین محل سفارشات ثبت شده بر روی نقشه، بهترین و کوتاه‌ترین مسیر را جهت جمع آوری و توزیع سفارشات مشخص و به ناوگان حمل انتقال دهد. در این نرم‌افزار فرآیند پردازش و چینش تعداد زیادی سفارش به سرعت و تنها در عرض چند ثانیه صورت می‌پذیرد. بنابراین پونیک می‌تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف زمان و نیروی انسانی، موجب کاهش هزینه‌های استهلاک و سوخت ناوگان حمل نیز شود.

مدیریت کامل و استفاده بهینه از انبار
یکی از مهم‌ترین معضلات در مراکز قالیشویی، مدیریت انبار تمیز است. در سیستم سنتی به دلیل تعداد بالای سفارشات و قراردادن هر سفارش به صورت نامنظم در طبقات، امکان نظارت دقیق بر روی وضعیت سفارشات آماده تحویل و ظرفیت انبار وجود نداشته و خروج کالا به صورت کاملاً یک بعدی، نامنظم و فقط بر اساس زمان آماده سازی سفارش صورت می‌پذیرد. این روش می‌تواند باعث بروز خطاهای بسیاری مانند مفقودی، عدم استفاده از حداکثر ظرفیت انبار، امکان جا به جایی سفارشات و تأخیر در تحویل آن‌ها شود. به همین دلایل مدیریت انبار به روش سنتی نیازمند تعداد زیادی نیروی انسانی و صرف انرژی و زمان بسیار زیاد با بازدهی بسیار کم است.

اما در مدیریت انبار به روش نوین، پونیک می‌تواند تنها در عرض یک ثانیه و با شناسایی فرش وارد شده به انبار تمیز با استفاده از بارکدهای شناسایی منحصربه‌فرد، مشخصات دقیق محل قرارگیری و نگهداری فرش را مشخص کند. به این ترتیب بدون نیاز به صرف زمان برای جستجوی قفسه مربوط به هر سفارش و هدر رفتن زمان، مدیریت محل انبار سفارشات به صورت کاملاً اتوماتیک صورت گرفته و موجب استفاده حداکثری از ظرفیت‌های انبار می‌شود. پس از اتمام هر سفارش نیز همانند فرآیند جمع آوری، سیستم بهترین و کوتاه‌ترین مسیر را جهت تحویل سفارشات مشخص کرده موقعیت دقیق آن‌ها در انبار را به انباردار نشان می‌دهد. همچنین انباردار قادر خواهد بود تا در عرض چند ثانیه، وضعیت تمام قفسه‌های انبار و سفارشات را به صورت بصری در سیستم مشاهده کرده و تمام امور را به ساده‌ترین روش ممکن مدیریت کند.

ثبت سفارشات به صورت آنلاین
در نرم‌افزار پونیک قابلیت ثبت سفارشات به صورت آنلاین برای مشتریان فراهم شده است. در ثبت سفارش به صورت سنتی (تلفنی)، یکی از مهمترین مشکلات، اشغال بودن مداوم خطهای قالیشویی و انتظار بیش از حد مشتریان علی‌الخصوص در زمان‌های شلوغ سال در صف سفارش است. این مشکل علاوه بر محدود کردن تعداد دریافت سفارشات در ساعت، در برخی از موارد منجر به انصراف برخی از مشتریان و انتقال آن‌ها به رقبا نیز می‌شود. اما در سیستم آنلاین بر خلاف ثبت سفارش به صورت سنتی، هیچ محدودیتی جهت دریافت سفارشات وجود نخواهد داشت. همچنین با توجه به اینکه دیگر دریافت سفارشات محدود به ساعات کاری مرکز نیست، مجموعه می‌تواند حتی در ساعات تعطیلی خود، بدون صرف هیچگونه انرژی و نیروی کاری اضافه، ثبت سفارش و کسب درآمد کند. به این ترتیب قالیشویی قادر خواهد بود تا با کمک نرم‌افزار پونیک، تعداد بی شماری سفارش را در لحظه ثبت و پردازش کند.

تنها یک قدم با توسعه کسب‌وکار و افزایش درآمد فاصله دارید
در صورتی که شما نیز مدیریت یک مجموعه قالیشویی را بر عهده دارید، به طور حتم تمامی دغدغه‌ها و مشکلات مطرح شده در بالا را داشته و نیاز به تحول و تغییر سیستم خود را احساس کرده‌اید.

به خاطر داشته باشید که عدم رشد مجموعه به دلیل محدودیت در تعداد نیروی انسانی و ظرفیت مکانی نیست. بلکه این سیستم سنتی مدیریت مجموعه است که سد راه پیشرفت و توسعه کسب‌وکار شما شده و جلوی افزایش درآمد را گرفته است. شما به راحتی می‌توانید با پیاده سازی یک سیستم مدیریتی هوشمند در مرکز قالیشویی خود با استفاده از همان تعداد سرمایه انسانی، زمان و فضا، درآمد و بازدهی کار خود را چندین برابر افزایش دهید.

نرم‌افزار جامع مدیریت قالیشویی پونیک، با امکانات و خدمات بی نظیر خود در مدیریت تک به تک مراحل، پیشنهاد ما به شما به عنوان تنها سیستم تمام هوشمند مدیریت قالیشویی است.

سمپاشی منزل برای ساس


آردینی اوخو
چهارشنبه 22 دی 1400
بؤلوملر :

ارتزاق۱۰ میلیون نفر از صنعت فرش دستباف در کشور

0 گؤروش
یازار:‌

ارتزاق۱۰ میلیون نفر از صنعت فرش دستباف در کشور

قالیشویی سلیمان خاطر


رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز وصادر کننده نمونه فرش گفت: حمایت از قالیبافان و فرش فروشان در شهرستان تبریز و کشور ضروری بوده و بیمه قالی بافان باید تقویت شود.


رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تبریز وصادر کننده نمونه فرش گفت: حمایت از قالیبافان و فرش فروشان در شهرستان تبریز و کشور ضروری بوده و بیمه قالی بافان باید تقویت شود.


به گزارش خبرنگار ما،احد عظیم زاده،رئیس اتحادیه فرش فروشان تبریز در هشتادمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکلات اداری در مورد صنعت فرش باید حل و فصل شود گفت:مسائل خردی که امکان حل شدن در استان را دارد ،باتوجه به قدرت شخص استاندار و سلامت وی ،نباید در ادارات معطل شود و از قالی بافان و فرش فروشان حمایت شود.


وی تاکید کرد:در شهر تبریز ۱۶۰۰ پروانه واحد صنفی در حوزه قالی صادر شده و حدود هزار واحد صنفی نیز پروانه ندارند که از آنان خواسته ایم برای دریافت پروانه اقدام کنند.


صادر کننده نمونه کشور ادامه داد:بیمه قالی بافان و فرش فروشان که حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل میشود مورد بی مهری قرار گرفته و نمایندگان مجلس توجه لازم را ندارند.


وی یادآور شد:۱۵ سال صادر کننده نمونه کشور در حوزه فرش بوده ام و لی اکنون به علت تحریم صادراتی نداریم و به محض حل شدن موانع تحریمها میتوانیم در مدت یک هفته تا ۲۰ میلیون دلار صادرات فرش داشته باشیم و بازار خوبی در جهان در انتظار ما است.


وی ادامه داد:۱۲۰۰ نفر بامن کار میکنند و بنده هم هیچگونه سرمایه و ملکی در خارج از کشور ندارم و تنها به فکر ایران اسلامی هستم ودولت نیز باید به فکر حل مشکلات و رونق تولید و صادرات باشد.


رئیس اتحادیه فرش فروشان تبریز با اشاره به مشکلاتی که برای صادر کنندگان ایجاد میشود،بیان کرد:مشکلات ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات حوزه فرش قابل مقایسه باحوزه ای چون پتروشیمی نیست چرا که دولت پولی به ما نمیدهد و فعالان فرش با سرمایه شخصی خود تجارت میکنند.


سمپاشی منزل برای سوسک



آردینی اوخو
سه شنبه 21 دی 1400
بؤلوملر :

شستشوی فرش را به کدام قالیشویی بسپاریم؟

0 گؤروش
یازار:‌

شستشوی فرش را به کدام قالیشویی بسپاریم؟

قالیشویی آپادانا

ایلنا

معمولاً با ورود به سه ماه آخر و نزدیک شدن به عید نوروز، تمامی خانواده های ایرانی در تکاپوی خانه تکانی و تمیز کردن وسایل هستند.


این رسم زیبا که از دیرباز بین ما ایرانیان وجود دارد به نوعی حکم نونوار کردن خانه و آماده سازی آن برای ورود بهار است. در این ایام همه جا رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد و یک شادی نامحسوس در دل تمام ایرانیان شکل خواهد گرفت.


همه ما دوست داریم خانه خود را در روزهای آخر سال کاملاً تمیز کنیم و بهار را به خانه بیاوریم. به نوعی برای سال نو ذوق و شوق داشته و بهار را آغازی دوباره به شمار می آوریم. یکی از کارهای مهم و اصلی در تمامی خانه تکانی ها شستن فرش هاست. این روزها این کار به قالیشویی ها محول شده است. خیلی از افراد ممکن است به دنبال بهترین قالیشویی تهران و بهترین قالیشویی در تهرانپارس باشند. برای یافتن جواب پرسش "شستشوی فرش را به کدام قالیشویی بسپاریم؟ " توصیه می شود با ما همراه باشید:



دلایل برتری شستشوی فرش ها در قالیشویی بر شستشوی دستی


در قدیم شستن فرش ها نیز در حیاط بزرگ خانه ها و با حضور تمام افراد خانواده انجام می شد. این روزها اما شرایط به گونه دیگری است. موارد بسیاری باعث شده اند که دیگر امکان شستشوی فرش ها در خانه وجود نداشته باشد. برای مثال زندگی های ماشینی افراد را غرق در کارها ساخته است. کمتر کسی وقتی آزاد برای شستن فرش ها دارد. در واقع مدت کمی هم که برای فرد باقی خواهد ماند ترجیح می دهد که آن را صرف استراحت کند.


یکی دیگر از این موارد آپارتمانی شدن خانه هاست. این روزها دیگر کمتر خانه ای دارای حیاطی بزرگ و مناسب برای شستشویی فرش هاست. کمبود آب و قیمت بالای فرش ها نیز به نوبه خود نقشی موثر در کاهش شستوی دستی قالی ها در منزل دارند. تمامی این موارد باعث شده که افراد برای شستشوی قالی های خود به سراغ قالیشویی ها بروند.


شستشوی فرش ها در قالیشویی های معتبر نه تنها زحمت شستشوی دستی قالی ها را با تمام سختی هایی که داشته از دوش ما برخواهد داشت. بلکه باعث می شود فرش ها به صورت اصولی شسته شده و کوچکترین آسیبی نبینند. این روزها با توجه به قیمت بالای فرش ها، ریسک کردن بر سر شستشوی آن ها به هیچ عنوان هوشمندانه نیست.


برای همین پیدا کردن بهترین قالیشویی در تهرانپارس می تواند خیال ما را از سلامت و حفظ کیفیت فرش ها آسوده سازد. یکی از بهترین قالیشویی های تهران، قالیشویی فارسی است. این قالیشویی حرفه ای ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه شستشوی قالی های شما عزیزان است. در ادامه بیشتر با این قالیشویی به عنوان بهترین قالیشویی در تهرانپارس آشنا خواهیم شد:


انتخاب-بهترین-قالیشویی-در-تهران


انتخاب بهترین قالیشویی در تهران


یکی از دغدغه های اصلی افراد در مورد سپردن قالی های خود به قالیشویی، پیدا کردن یک قالیشویی خوب است. این روزها در تمام نقاط تهران قالیشویی های مختلفی روی کار آمده اند که بسیاری از آن ها به صورت غیرقانونی به این کار مشغول هستند. خیلی از آن ها دارای فضای مناسب برای شستشوی قالی ها نیستند و شستشوی فرش های مشتریان را برون سپاری خواهند نمود.


خیلی از قالیشویی های غیرحرفه ای نیز برای شستشوی کلیه فرش ها از متریال نامناسب استفاده کرده و به این شکل سعی در بالا بردن سود خود دارند. تمامی این موارد باعث شده که پیدا کردن یک قالیشویی مناسب، برای بسیاری از افراد به یک چالش تبدیل شود. اما از بین این همه قالیشویی بزرگ و کوچک، شستشوی فرش را به کدام قالیشویی بسپاریم؟


در این بین یکی از معتبرترین و نام آشناترین قالیشویی ها در تهران، قالیشویی فارسی است. این قالیشویی توانسته در بین مردم، کیفیت خدمات خود را نشان دهد و رضایت مردمی بالا از این قالیشویی گواهی بر اصالت و اعتبار این قالیشویی است.


قالیشویی فارسی بهترین قالیشویی در تهرانپارس


قالیشویی فارسی یکی از حرفه ای ترین قالیشویی های تهران به شمار می رود. این قالیشویی از تجربه ای بیش از 15 ساله بهره مند است و از این رو به خوبی با تمامی اصول شستشوی انواع قالی ها آشنایی خواهد داشت. کارخانه اختصاصی این قالیشویی نیز باعث شده که از بابت شستشوی صفر تا صد قالی ها توسط خود قالیشویی مطمئن شد.


قالیشویی فارسی از بهترین کارشناسان در تیم کاری خود برخوردار است و به همین دلیل هر قالی به خوبی و بسته به جنسی که داشته مورد شستشوی ویژه قرار خواهد گرفت. این قالیشویی همچنین یکی از منصف ترین قالیشویی ها در تهران است. از این رو شما می توانید با هزینه ای مناسب بهترین روش شستشو را برای قالی های خود در نظر بگیرید. در ادامه بیشتر با خدمات قالیشویی فارسی به عنوان بهترین قالیشویی در تهرانپارس آشنا خواهیم شد:


خدمات قالیشویی فارسی

تعمیر-فرش-دستباف


1. شستشوی فرش دستباف


فرش های دستباف از ظرافت و حساسیت فوق العاده ای برخوردار هستند. شستشوی دستی آن ها در خانه یا سپردن این قالی ها به قالیشویی های نامعتبر می تواند آسیبی جدی به آن ها وارد کند. برای همین در انتخاب قالیشویی برای شستشوی قالی های دستباف باید دقت و حساسیت بسیاری به خرج داد.


قالیشویی فارسی دارای حرفه ای ترین و متخصص ترین کارشناسان است. این کارشناسان به خوبی با فرش های دستباف و تاروپود آن ها آشنایی دارند. برای همین بهترین متریال و نیز بهترین روش شستشو را جهت حفظ کیفیت و نیز تمیزی بی نظیر این فرش ها به کار خواهند گرفت.


2. شستشوی فرش های ابریشم


فرش های ابریشم نیز برای شستشو و مراقبت قلق خاص خود را دارند. شستشوی آن ها با مواد نامناسب و روشی غیر اصولی باعث افت کیفیت آن ها خواهد شد. حال آن که بهترین قالیشویی تهران برای شستشوی فرش های ابریشم نیز قالیشویی فارسی است. این قالی ها نیز زیر نظر کارشناسان برجسته تیم قالیشویی فارسی به بهترین شکل شستشو خواهند شد.



3. شستشوی فرش های ماشینی


برخلاف تصور خیلی از افراد شستشوی فرش های ماشینی نیز باید به شکل اصولی انجام شود و فرش های ماشینی نیز ممکن است با شستشوی نامناسب آسیب ببینند. در واقع قالی های ماشینی را نمی توان چندان مقاوم و باکیفیتی بسیار بالا دانست. برای همین برای حفظ کیفیت این فرش ها نیز باید جانب احتیاط را رعایت کرد. در قالیشویی فارسی شستشوی فرش های ماشینی نیز به صورت کاملاً حرفه ای صورت می پذیرد.



4. شستشوی فرش بلژیکی


جهت شستشوی فرش های بلژیکی نیز قالیشویی فارسی یکی از بهترین و باسابقه ترین گزینه هاست. شما با خیالی آسوده می توانید فرش های بلژیکی ارزشمند خود را به این قالیشویی بسپارید.



5. شستشوی تابلو فرش


خیلی از افراد ممکن است در خانه تابلو فرش های نفیس و گرانبهایی داشته باشند. حتی اگر تابلو فرش مورد نظر ارزش مادی چندانی نداشته باشد اما احتمال داشته برای فرد مورد نظر از نظر معنوی فوق العاده باارزش باشد. از این رو طبیعی است که برای شستشوی آن ها به هر قالیشویی اعتماد نکنند.


قالیشویی فارسی اما با استفاده از بروزترین و تخصصی ترین روش ها شستشوی تابلوفرش های شما را انجام خواهد داد.



6.ارائه خدمات ترمیم فرش


خیلی از اوقات ممکن است فرش ها به دلایلی جزئی زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. به جای خرید فرش شما می توانید با هزینه ای بسیار کم ضمن شستشوی فرش های خود، از خدمات ترمیم و رفوگری فرش قالیشویی فارسی بهره مند شوید. در قالیشویی فارسی به خوبی عملیاتی چون لکه برداری فرش، شیرازه دوزی فرش، ترمیم پارگی فرش، ریشه بافی فرش، رنگبرداری فرش دستباف و... بر روی فرش شما انجام خواهد شد.



7. خدمات مبلشویی


کمتر قالیشویی را می توان یافت که در کنار شستشوی فرش ها، ارائه دهنده خدمات مبلشویی نیز باشد. تیم فارسی اما برای راحتی حال مشتریان خود خدمات مبلشویی در محل نیز در نظر گرفته است. از این رو شما می توانید ضمن شستشوی فرش های خود، در خانه به کمک تیم فارسی مبلمان خود را نیز دوباره تمیز و نو داشته باشید.


این تیم از بروزترین و مجهزترین دستگاه ها و تجهیزات برای شستشوی سریع مبلمان شما بهره خواهد گرفت. این خدمات را می توان یکی از برجسته ترین خدمات یک قالیشویی دانست. که در این مورد قالیشویی فارسی به بهترین شکل از عهده آن برآمده است.



تا به اینجا خدمات ارائه شده از سوی قالیشویی فارسی را با هم بررسی کردیم. کمتر قالیشویی را می توان یافت که خدمات همه جانبه ای را در زمینه قالیشویی داشته باشد. و این موضوع به خوبی نشان دهنده آن است که قالیشویی فارسی یک قالیشویی معتبر و نام آشنا در بین قالیشویی های مختلف در تهران می باشد. در ادامه نیز کمی با ویژگی های این قالیشویی آشنا خواهیم شد. ویژگی هایی که به خوبی نشان دهنده آن هستند که این قالیشویی بهترین قالیشویی در تهرانپارس است.



9 ویژگی برتر قالیشویی فارسی


1. پاسخگویی 24 ساعته


یکی از ویژگی های عالی قالیشویی فارسی پاسخگویی 24 ساعته به مشتریان است. از این رو شما می توانید در هر زمانی با این قالیشویی تماس گرفته و سوالات خود را پرسیده یا پیگیر فرش های خود باشید.


2. برخورداری از بزرگترین کارخانه اختصاصی


قالیشویی فارسی از بزرگترین کارخانه اختصاصی با مساحت 3000 متر برخوردار است. برای همین کلیه مراحل شستشوی انواع فرش ها در محیط کارخانه اختصاصی این قالیشویی زیر نظر کارشناس انجام خواهد شد.


3. تحویل 48 ساعته قالی ها


شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن قالی های خود را از این قالیشویی تحویل بگیرید. قالیشویی فارسی تنها طی 48 ساعت شستشو و خشکشویی قالی های شما را انجام خواهد داد. برای همین پیش از مراسمات مختلف می توانید روی این قالیشویی حساب باز کنید.


4. عضو رسمی اتحادیه


قالیشویی فارسی یک قالیشویی معتبر و عضو رسمی اتحادیه است. کد اتحادیه این قالیشویی ۰۴۶۶۰۲۳۵۴۶ می باشد و به صورت کاملاً مجاز مشغول به فعالیت است . شما همچنین می توانید شماره تلفن این مرکز را از 118 دریافت کنید.


5. امکان پرداخت درب منزل


برای سپردن قالی های خود به این قالیشویی نیازی نیست که به دفتر قالیشویی فارسی مراجعه کنید. چرا که قالی های شما از درب منزل از شما تحویل گرفته خواهد شد و بعد از تحویل فرش ها می توانید از طریق دستگاه پوز سیار، درب منزل پرداخت را انجام دهید.


6. تحویل فرش ها به صورت لول و کاور شده


قالی ها بعد از شستشو برای آن که تمیزی خود را حفظ کنند اتو کشی شده و در نهایت به صورت لول شده و کاور پیچ شده به شما تحویل داده خواهند شد. از این رو به هیچ عنوان در طی مسیر آلوده نمی شوند.


7. استفاده از بهترین مواد شوینده


قالیشویی فارسی همواره در شستشوی قالی ها و تابلو فرش ها از بهترین متریال بهره می گیرد. هر قالی بسته به نوع و جنس خود با بهترین مواد شوینده شستشو خواهد شد. برای همین قالی ها کاملاً تمیز و خوشبو تحویل داده می شوند.


8. در نظر گیری بهترین قیمت


قالیشویی فارسی همواره با حفظ کیفیت شستشو و نیز استفاده از بهترین متریال در تلاش است تا مناسب ترین هزینه را برای ارائه خدمات به مشتریان خود در نظر بگیرید. از این رو شما می توانید با مناسب ترین قیمت شستشوی قالی های خود را به این تیم بسپارید.


9. بهره مندی از پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات


در کارخانه اختصاصی قالیشوی فارسی بروزترین و پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات به کار گرفته شده است. از این رو هر فرش با توجه به شرایطی که داشته با تجهیزات و دستگاه های مناسب به صورت کاملاً اصولی شستشو خواهد شد.پ

فروش سم



آردینی اوخو
دوشنبه 20 دی 1400
بؤلوملر :

بهترین مواد شوینده قالیشویی

0 گؤروش
یازار:‌

بهترین مواد شوینده قالیشویی


قالیشویی شمیرانات

با نزدیک شده به ماه های آخر سال و رسیدن فصل خانه تکانی یکی از نکاتی که همواره مورد توجه است نحوه شستن قالی و استفاده از شوینده های مختلف در مراکز قالیشویی است.


به گزارش تلنگر، زدودن آلودگی از روی فرش کار تخصصی است؛ برای هر آلودگی باید از شوینده مخصوص به آن استفاده کرد در غیر این صورت ممکن است به بافت فرش آسیب زده شود و یا آلودگی به کامل از بین نرود.



مواد شوینده قالیشویی ها بستگی به مراکز قالیشویی که شما به آن مراجعه می‌کنید و همینطور نوع فرش متغیر است.



عموماً مواد شوینده قالیشویی ها از از این دسته است: شامپو فرش، آب ژاول، گاهی هم از کلر استفاده می کنند. سدیم و در برخی از موارد هم از پودر رختشویی استفاده می‌شود.



مطمئناً نوع شوینده و همینطور مقداری که برای کثیفی استفاده می کنید مطمئناً در میزان پاکیزگی آن تاثیر بسزایی دارد.



برای شستن ریشه های فرش از مواد شوینده جداگانه استفاده می کنند.


موادی شوینده قالیشویی ها بستگی به یک نکته مهم دیگر هم دارد، آن هم نوع ماشینی است که با آن می خواهند فرش را تمیز کنند.



بعضی از مواد شوینده قالیشویی ها آنزیم های قدرتمندی دارند و در زیبایی و تمیزی فرش نقش مهمی را ایفا می‌کنند.



این نکته نیز حائز اهمیت است که همچنان "تاید" به عنوان شوینده ای متداول در قالیشویی ها استفاده می‌شود. البته خوب مطمئناً این روش ایرادها و مشکلات بزرگی دارد، زردابه یکی از مشکلات این روش است.



یکی دیگر از بهترین مواد شوینده قالی که در قالیشویی ها مورد استفاده قرار می گیرد نوعی شامپو به نام تگزافون که محصول شرکت آلمان است. از این شامپو در مصارف مکانیزه بیشتر از دستی استفاده می شود.



تنوع در این نوع شامپو بسیار زیاد است. و برای هر نوع فرش و قالی و گلیمی ساخته شده است و بسیار کارآمد است.



برخی از مراکز معتبر و مهم قالیشویی از فناوری های خاصی برای شستشوی قالی مانند مواد تثبیت کننده و همینطور مواد نانومی استفاده می‌کنند.


برخی از این محلول ها دارای بیش از ۱۰ آنزیم هستند. که قدرت پاک کنندگی بالایی دارند. برای فرش های دستباف نیز به خاطر گرانقیمت بودن این نوع فرش ها و همینطور حساس بودن آنها باید از موادی مثل شامپو فرش های بسیار باکیفیت استفاده کرد. و حتی باید از تثبیت کننده رنگ فرش نیز برای این نوع فرشا استفاده کرد.

سمپاشی پرند

آردینی اوخو
شنبه 18 دی 1400
بؤلوملر :

بهترین مواد شوینده قالیشویی

0 گؤروش
یازار:‌

بهترین مواد شوینده قالیشویی


قالیشویی شمیرانات

با نزدیک شده به ماه های آخر سال و رسیدن فصل خانه تکانی یکی از نکاتی که همواره مورد توجه است نحوه شستن قالی و استفاده از شوینده های مختلف در مراکز قالیشویی است.


به گزارش تلنگر، زدودن آلودگی از روی فرش کار تخصصی است؛ برای هر آلودگی باید از شوینده مخصوص به آن استفاده کرد در غیر این صورت ممکن است به بافت فرش آسیب زده شود و یا آلودگی به کامل از بین نرود.



مواد شوینده قالیشویی ها بستگی به مراکز قالیشویی که شما به آن مراجعه می‌کنید و همینطور نوع فرش متغیر است.



عموماً مواد شوینده قالیشویی ها از از این دسته است: شامپو فرش، آب ژاول، گاهی هم از کلر استفاده می کنند. سدیم و در برخی از موارد هم از پودر رختشویی استفاده می‌شود.



مطمئناً نوع شوینده و همینطور مقداری که برای کثیفی استفاده می کنید مطمئناً در میزان پاکیزگی آن تاثیر بسزایی دارد.



برای شستن ریشه های فرش از مواد شوینده جداگانه استفاده می کنند.


موادی شوینده قالیشویی ها بستگی به یک نکته مهم دیگر هم دارد، آن هم نوع ماشینی است که با آن می خواهند فرش را تمیز کنند.



بعضی از مواد شوینده قالیشویی ها آنزیم های قدرتمندی دارند و در زیبایی و تمیزی فرش نقش مهمی را ایفا می‌کنند.



این نکته نیز حائز اهمیت است که همچنان "تاید" به عنوان شوینده ای متداول در قالیشویی ها استفاده می‌شود. البته خوب مطمئناً این روش ایرادها و مشکلات بزرگی دارد، زردابه یکی از مشکلات این روش است.



یکی دیگر از بهترین مواد شوینده قالی که در قالیشویی ها مورد استفاده قرار می گیرد نوعی شامپو به نام تگزافون که محصول شرکت آلمان است. از این شامپو در مصارف مکانیزه بیشتر از دستی استفاده می شود.



تنوع در این نوع شامپو بسیار زیاد است. و برای هر نوع فرش و قالی و گلیمی ساخته شده است و بسیار کارآمد است.



برخی از مراکز معتبر و مهم قالیشویی از فناوری های خاصی برای شستشوی قالی مانند مواد تثبیت کننده و همینطور مواد نانومی استفاده می‌کنند.


برخی از این محلول ها دارای بیش از ۱۰ آنزیم هستند. که قدرت پاک کنندگی بالایی دارند. برای فرش های دستباف نیز به خاطر گرانقیمت بودن این نوع فرش ها و همینطور حساس بودن آنها باید از موادی مثل شامپو فرش های بسیار باکیفیت استفاده کرد. و حتی باید از تثبیت کننده رنگ فرش نیز برای این نوع فرشا استفاده کرد.

سمپاشی پرند

آردینی اوخو
شنبه 18 دی 1400
بؤلوملر :