راهکار از بین بردن چروک فرش

قالیشویی نارمک

برای افراد بسیاری پیش آمده، به دلیل آن که وسایل سنگینی روی فرش قرارداده اند و یا پس از قالیشویی، چین و چروک و موج‌هایی روی فرش تورفتگی و چاله‌هایی شده ایجاد شده است.

راهکار از بین بردن چروک فرش

گروه گوناگون تیتریک، برای افراد بسیاری پیش آمده، به دلیل آن که وسایل سنگینی روی فرش قرارداده اند و یا پس از قالیشویی، چین و چروک و موج‌هایی روی فرش تورفتگی و چاله‌هایی شده ایجاد شده است. اما چگونه می‌توان فرش را مانند روز اولش صاف و بدون چروک کرد؟ بله ترفند‌هایی برای ازبین بردن چروک‌های فرش وجود دارد که در ادامه بیان خواهد شد.

چگونه چروک فرش را در منزل از بین ببریم؟

به علل مختلفی ممکن است در طول استفاده از فرش باچین و چروک، شکستگی، تاشدن و موج‌هایی در فرش مواجه شویم. اما چین و چروک را می‌توان به راحتی باچند ترفند برای همیشه از بین برد، می‌توان چروک فرش را در منزل ازبین برد و یا فرش را به طور کلی به قالی شویی بسپارید، اما در این مقاله تکنیک‌هایی برای رفع چروک در منزل توضیح داده خواهد شد با ما همراه باشید. بهتر است در هنگام انتخاب خدمات شستشوی فرش، از خدمات اتوپرس نیز استفاده نمایید. لازم به ذکر است میتوانید با انتخاب اعلاشویی خدمات کاملی برای فرش داشته باشید.

مسلما در منزل هر کسی اتو یافت می‌شود، بنابراین با استفاده از آن می‌توان تا حدودی به خوبی از شر چروک‌های فرش خلاص شد.

بسیاری از افراد زمانی که قصد ازبین بردن چروک‌های فرش را دارند، فرش را زیر اجسام سنگین گذاشته و یا در فضایی پهن می‌کنند تا به مرور صاف شود، این یک راه رایج و آسان است، اما زمانی که می‌خواهید به سرعت تمامی چروک‌ها ازبین برود و نگران آسیب دیدن فرش هستید، کارآمد نیست؛ بنابراین برای از بین بردن سریع چروک فرش بدون آسیب به آن، ترفند‌های زیر را امتحان کنید.

اما برای این کار نیاز به بخار حاصل از اتو داریم، بنابراین اتو بخار بهتر عمل خواهد کرد، طبق مراحل زیر کار را دنبال کنید:

ازبین بردن چروک فرش با بخارشو

• امروزه در اکثر خانه‌ها بخارشو پیدا میشود. در صورتی که بخارشو دارید، میتوانید به راحتترین شکل چروک فرش را از بین ببرید.

• بخارشو را در بالای قسمته ایی از فرش که دچار تورفتگی و چروک است نگه داشته و بخار را به سمت قسمت مورد نظر وارد کنید، مراقب باشید بخار زیاد به فرش آسیب نزند!

• یک برس بردارید و روی بافت‌های فرش بکشید و الیاف را به آهستگی حرکت دهید. (قسمتی از فرش که دچار فرورفتگی و برآمدگی است را در حین آن که بخار اتو به آن برخورد می‌کند، با دست به جهت مخالف مالش دهید)

• این مراحل را می‌توان چندین مرتبه تکرار کرد تا نتیجه‌ی دلخواه بدست آید.

نکته: مراقبت باشید در حین انجام کار، بخارشو را بیش از اندازه به فرش نزدیک نکنید تا الیاف آن دچار آسیب نشود. همچنین باید توجه داشته باشید که این روش برای همه فرش‌ها مناسب نیست و فرش‌ها با الیاف خاص باید با روش مناسب خود اتوپرس شوند.

ازبین بردن چروک فرش با کمپرس یخ

• روش دیگر این است که فرش را کمپرس کنید، یعنی تعدادی یخ روی فرش بگذارید و اجازه دهید مدتی به این حالت بماند تا سطح فرش صاف شود.

•‌ می‌توان پس از آن که روش قبلی را انجام دادید، کمپرس را برای مسطح کردن کامل فرش نیز امتحان کنید.

رفع چروک فرش در قالیشویی

زمانی که فرش را به قالیشویی می‌سپارید، برای ازبین بردن چروک‌های فرش دستگاه‌های مجهزی وجود دارد:

قبل از آن که از نحوه رفع چروک توسط قالیشویی صحبت کنیم، باید بگوییم زمانی که فرش شسته می‌شود پس از اتمام شستشو، خشکشویی فرش انجام می‌شود و سپس اتوپرس خواهد شد؛ بنابراین یکی از مراحل اصلی که در هر بار شستشو در قالیشویی انجام می‌شود، رفع چروک‌های فرش و اتوپرس فرش است، بدین ترتیب رفع چروک فرش خودکار انجام می‌شود.

تعمیرات کابینت



چهارشنبه 29 دی 1400
بؤلوملر :