رئیس پلیس پیشگیری ناجا نسبت به احتمال فعالیت سارقین در قالب قالی‌شویی‌ در روزهای منتهی به پایان سال خبر داد.


به گزارش مشرق، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به‌احتمال افزایش فعالیت قالی‌شویی‌های غیرقانونی در روزهای منتهی به پایان سال اظهار کرد: از شهروندان خواهش می‌کنیم برای سپردن فرش‌های خود به قالی‌شویی‌ها، حتماً از مجوز داشتن آن قالی‌شویی مطمئن شوند.


بیشتر بخوانید: قالیشویی هفت حوض


هشدار پلیس درباره دوستی های اینترنتی

هشدار پلیس فتا درباره صیغه‌یاب‌های جعلی

وی افزود: در سال‌های پیش در برخی از پرونده‌های سرقت مواردی را داشته‌ایم که افرادی در قالب قالی‌شویی‌ها، فرش‌های مردم را به نیت شست‌وشو برده ولی درواقع آن‌ها را به سرقت برده‌اند.


رئیس پلیس پیشگیری با اشاره به تعدد خرده سرقت‌ها در ایام پایانی سال گفت: به دلیل اینکه در روزهای پایانی سال مردم بیشتر زمان خود را در بیرون خانه به سر می‌برند (به‌منظور خرید و تهیه مایحتاج عید نوروز) احتمال افزایش خرده سرقت‌ها وجود دارد و یکی از مواردِ این خرده سرقت‌ها، دزدیدن فرش‌ها از روی دیوار یا پشت‌بام خانه‌ها است.


سردار شرفی یادآور شد: توصیه می‌کنم اگر مردم خودشان اقدام به شستن قالی می‌کنند، فرش‌های خود را در مکان امن برای خشک شدن آویزان کنند تا سارقین نتوانند از موقعیت سوءاستفاده کنند و فرش‌ها را از روی دیوارها بدزدند.


وی در پایان گفت: در سال‌های گذشته سرقت قالی از روی دیوار را در مناطق روستایی و حاشیه‌نشین بسیار داشتیم که امسال سعی داریم با نظارت بیشتر بر تمامی مناطق از این قبیل سرقت‌ها جلوگیری کنیم.


دوشنبه 5 آبان 1399
بؤلوملر :